Вдосконалення професійних вмінь та навичок магістрів спеціальності 053 Психологія під час проходження переддипломної практики.
30 червня на кафедрі психології успішно пройшла конференція за підсумками переддипломноїпрактики здобувачів 1 року навчання другого (магістерського) ступеня вищої освіти заочної форми навчання.
На підставі укладених договорів студенти успішно виконували завдання практики у навчальних закладах усіх рівнів, у центрах психологічної допомоги, у психодіагностичних центрах, центрах психологічної реабілітації, психіатричних лікарнях, центрах зайнятості, центрах профорієнтації, комерційних організаціях та в інших установах, де є психологічна служба, психологічна лабораторія або кабінет психолога.
Слід відзначити також установи, які зацікавили наших студентів:
- філія державної установи «Центр пробації» в Закарпатській області;
- комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр №1» Ужгородської міської ради;
- головне управління національної поліції в Закарпатській області;
- комунальне некомерційне підприємство «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради.
Успішно реалізовуючи мету та індивідуальні завдання практики, студенти вдосконалили професійні вміння та навички на основі ознайомлення з практичною діяльністю та науково-дослідницькою роботою психолога у відповідних установах та організаціях.
Під час проходження практики студентипроводили емпіричне дослідження, що передбачено планом магістерської роботи, зокрема:підбирали адекватні темі дипломної роботи методи та методики дослідження, репрезентативну вибірку для проведення емпіричного дослідження, проводили математико-статистичний та якісний аналіз отриманих даних, а такожпсихологічну інтерпретацію результатів дослідження.
До завдань практики входило складання корекційно-розвивальної програми у відповідності до мети емпіричного дослідження, вікової норми і вибірки досліджуваних. Програма передбачала: чітке формулювання цілей; визначення кола завдань, які конкретизують цілі роботи, форми роботи; підбір методик і технік корекційної роботи; визначення часу, необхідного для реалізації програми та тривалості кожного корекційного заняття; розробка програми і змісту корекційних занять.
Також одним із завдань переддипломноїпрактики було ознайомлення з науково-дослідницькою роботою психолога у відповідних установах та організаціях. Студенти подали наукові статті,в яких були представлені теоретичні результати дипломних досліджень з подальшим опублікуванням їх у віснику «Соціально-політичні студії» факультету суспільних наук ДВНЗ «Ужгородський національний університет».
Приємно відзначити, що науково-практична діяльність психологів на базах переддипломноїпрактики викликала захоплення, зацікавила студентів-магістрів. Вони висловили свої позитивні враження від проходження практики, її організації та бажання займатися професійною діяльністю після закінчення навчання на магістратурі.
Практика засвідчила, що результатом психологічної підготовки студентів-випускників є закріплення і вдосконалення одержаних теоретичних знань, формування у них професійних умінь та навичок для виконання майбутніх функціональних обов’язків, виховання потреби систематичного поновлювання своїх знань та творчого застосування їх у практичній діяльності.
доц. Шелевер О.В.