Студентка ДВНЗ «УжНУ» перемогла на конкурсі наукових робіт
З метою залучення студентської молоді до активної науково-дослідної та творчої діяльності, розширення контактів студентства Глухівським національним педагогічним університетом імені Олександра Довженка започатковано Всеукраїнський конкурс наукових робіт для студентської молоді «Здорова дитина – здорова нація». Це конкурс наукових робіт для розвитку інтелектуального потенціалу талановитої молоді, підтримки наукової та творчої роботи студентів, підвищення рівня їхньої компетентності щодо сучасних технологій здоров’язбереження, пошук нових засобів, форм і методів формування у дітей здоров’язбережувальної компетентності, стимулювання їх інтересу до дослідницької роботи, оволодіння ними інноваційними технологіями.
Цьогоріч ДВНЗ «Ужгородський національний університет» взяв участь у конкурсі з позитивною результативністю. Роботу на тему «Особливості психоемоційного стану підлітків під час війни» виконала і представила Травіна Ксенія, студентка 2-го курсу факультету здоров’я та фізичного виховання, спеціальності 053 Психологія, ОПП «Клінічна психологія» (науковий керівник – доцент кафедри наук про здоров’я, кандидат психологічних наук, Тетяна Палько), яка виборола у чесних змаганнях серед 43 конкурсантів у своїй категорії почесне ІІІ місце. Психоемоційний стан підлітків є надзвичайно актуальним в контексті сучасної глобальної ситуації, особливого загострення це набуло з початком повномасштабної війни в Україні. Дослідження цієї теми розкриває важливі аспекти впливу воєнного конфлікту на психічне здоров’я підлітків. Ксенія достойно представила роботу перед членами журі та конкурсантами, професійно відповівши на всі запитання. Інтерес присутніх викликала авторська методика «Анкета, спрямована на збір інформації про емоційний стан, враження та зміни в житті учасників після воєнного конфлікту», оскільки відповіді підлітків свідчать про глибокий емоційний та психологічний вплив воєнного конфлікту, який суттєво змінив їхнє життя, ставши фактором стресу та травми. Ксенія також закцентувала увагу на рекомендаціях щодо покращення психоемоційних станів підлітків, серед яких: створення безпечного та стабільного середовища для підлітків; формування відчуття спільності через групові дії, які сприяють співпраці та співпереживанню і можуть допомогти боротися з почуттям уразливості та ізоляції; навчання ефективним стратегіям боротьби зі стресом, надання підтримки та визнання, а також розвиток резильєнтності і комунікативних навичок через проведення тренінгів.На основі аналізу отриманих даних потрібно зауважити, що розвиток і впровадження програм з підвищення резильєнтності серед підлітків має стати пріоритетною задачею в контексті міжнародної громадської допомоги та національної стратегії з охорони психічного здоров'я.

Тетяна Палько, доцент кафедри наук про здоров’я






