Про стале майбутнє Європи та зелений курс йшлося на міжнародному воркшопі у Барселоні
20-25 травня в рамках проєкту «Гендер, цифровізація, екологічність: забезпечення стабільного майбутнього для всіх у Європі» 2023-1-RO01-KA220-HED-000154433 Erasmus+ відбувся воркшоп в Автономному університеті Барселони, учасниками якого стала команда експертів проєкту від факультету інформаційних технологій Ужгородського національного університету у складі професорки Оксани Мулеси та доцентки Олени Мельник.

Це стало другою транснаціональною зустріччю партнерства, присутніми на якій були колеги з Університету агрономічних наук і ветеринарної медицини в Бухаресті (Румунія), Політехнічного університету м. Бухарест (Румунія), Університету Порту (Португалія), спільно з якими реалізовується цей міжнародний проєкт і, звісно, іспанські партнери - організатори події. Події відбувалися у змішаному форматі, перші три дні воркшопу проходили в офлайн форматі, впродовж двох наступних, частина учасників мала змогу підключитися онлайн.
Міжнародний воркшоп базувався на темах, пов’язаних з основними цілями проєкту: розробкою навчальних програм, проведення тематичних досліджень та фокус-семінарів в контексті Європейського зеленого курсу (European Green Deal), а також методів цифрової освіти шляхом розробки методологій навчання на основі чат-ботів, гейміфікації та ШІ.

Серед основних доповідачів міжнародного воркшопу були: професор Пакі Бланкес Кано (Paqui Blanquez Cano) з приймаючого Барселонського університету, професор Разван Теодореску (Razvan Teodorescu), проректор Університету агрономічних наук і ветеринарної медицини у місті Бухарест, Румунія, доцентка Ніколета Раду та професорка Нарциса Бабеану, які представили доповіді на теми, пов’язані з кліматичними змінами та відновлюваною енергією, які є одними з основних напрямків Європейського зеленого курсу.
Міжнародний воркшоп в рамках проєкту складався з кількох секцій, зокрема науковий семінар, що пройшов 22 травня був спрямований на обговорення теми “Розрахунок вуглецевого сліду. Тематичні дослідження”, під час якого представники іспанського Автономного університету Барселони та румунські дослідники презентували навчальні плани та приклади розроблених програм навчання, пов’язаних зі зміною клімату та/або відновлюваною енергією. Окрім того, пан Міхай Дан Караміхая, професор Політехнічного університету міста Бухарест, розповів про потенційні інноваційні рішення для електронного навчання.
Що не менш важливо, при проведенні воркшопу значну увагу приділили моніторингу стану реалізації проєкту, підготовці проміжкового звіту, обговоренню комунікаційного плану на наступний рік. Про основні технічні результати проєкту, яких вдалося досягти за час його діяльності, обговорення питань, які залишилося вирішити до першого проміжного звіту йшлося у виступах Ніколети Раду, Адріана Сільва-УПорто, Оксани Мулеси та під час модерацій ними окремих сесій.
Про ініціативи та досвід Ужгородського національного університету в напрямку переходу до зеленого курсу, про реалізацію міжнародних проектів, що націлені на цифрову трансформацію, енергоефективність, сталий розвиток, підтримку системи вищої освіти в контексті пом’якшення наслідків зміни клімату через рівень вуглецевого сліду, залучення інноваційних європейських практик на міжнародному воркшопі розказали під час своїх виступів представниці факультету інформаційних технологій УжНУ професорка Оксана Мулеса та доцентка Олена Мельник.
Учасники проєктної експертної групи переконані, що поєднання досвіду провідних зарубіжних партнерів та готовність УжНУ доєднатися до нових тенденцій приведе до конструктивних результатів.
Олександра Свєженцева, студентка спеціальності «Журналістика» та спеціальності «Інформаційні системи та технології»






