Новини

01.06.2021
964

Ігор Король – про впровадження IT-технологій, нові спеціальності, профорієнтацію, працевлаштування випускників і позанавчальне життя в УжНУ

Ігор Король – про впровадження IT-технологій, нові спеціальності, профорієнтацію, працевлаштування випускників і позанавчальне життя в УжНУ

Продовжуємо підбивати підсумки роботи адміністрації університету на чолі з Володимиром Смоланкою. Пропонуємо ознайомитися зі звітом проректора Ігоря Короля. Далі – пряма мова Ігоря Івановича.

 Розвиток інформаційних технологій

«У 2014 році в УжНУ було впроваджено web-платформу електронного навчання, яка в другому семестрі 2019/2020 н.р. дала можливість організувати перехід на онлайн-навчання. Станом на травень 2021 року на платформі електронного навчання Moodle зареєстровані всі студенти та викладачі, а це понад 17 тисяч користувачів.

 Кількість зареєстрованих користувачів у системі Moodle за 2017-2021 рр.

Кількість щоденних переглядів навчальних матеріалів університетської системи електронного навчання Moodle теж демонструє значний приріст порівняно з попередніми роками. Якщо за весь 2019 рік було переглянуто майже 1,5 млн сторінок, то в 2020 році з березня – понад 2 млн переглядів сторінок щомісяця. У підсумку за весь 2020 рік – понад 22 млн. переглядів сторінок. Водночас зросла і якісна складова доступних у системі електронного навчання курсів.

Динаміка переглядів сторінок у системі Moodle за 2020-2021 рр.

З початком карантину викладачі та студенти почали активно використовувати у навчальному процесі сервіси Google: Gmail, Meet, Drive, Chat та інші Якщо в 2014 році в домені uzhnu.edu.ua було створено 150 облікових записів Google (Google Workspace for Education) для викладачів, співробітників та студентів університету, а на початку 2020 року їх було близько 2400, то станом на травень 2021 року – уже понад 17000.

Проведено курси, семінари та виготовлено якісні електронні навчальні матеріали щодо роботи з системою Moodle – відео-уроки, інструкції, методичні рекомендації, огляд інструментарію тощо. Наразі працівники відділу електронного навчання, відповідальні особи із упровадження електронного навчання від факультетів та самі викладачі ведуть активну роботу з наповнення системи Moodle якісними навчально-методичними матеріалами.

Відповідно до вимог часу, Центр інформаційних технологій постійно здійснює модернізацію, покращує швидкодію офіційного сайту УжНУ, регулярно проводить масове оновлення контенту. Регулярно створюються та адмініструються окремі веб-сайти структурних підрозділів університету, міжнародних конференцій, наукових видань та інших проєктів.

На сьогодні всі навчальні корпуси УжНУ підключені до єдиної оптоволоконної мережі, постійно проводиться її модернізація, покращення інфраструктури. Розбудовуються нові і покращуються наявні локальні мережі та зони доступу за технологією Wi-Fi. Налагоджена система моніторингу мережі задля ефективного та швидкого реагування на несправності. 

 Проведення ліцензування та акредитації

Одним із важливих напрямків роботи є ліцензування з метою відкриття нових спеціальностей і акредитація вже існуючих освітніх спеціальностей та програм, які проводяться відділом ліцензування та акредитації спільно з факультетами та кафедрами. За останні 7 років в УжНУ кількість спеціальностей зросла в півтора рази. Сьогодні в Ужгородському національному університеті нараховується:

− 70 спеціальностей на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти;

−  61 спеціальність на другому (магістерському) рівні вищої освіти;

− 18 спеціальностей на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.

З 2014 року в УжНУ було започатковано освітню діяльність на 25 спеціальностях бакалаврату, 20 спеціальностях магістратури. У 2016-2017 роках було започатковано підготовку докторів філософії з 18 спеціальностей. За окремими спеціальностями було збільшено ліцензійний обсяг. Сьогодні ліцензійний обсяг тільки за нерегульованими спеціальностями складає 4635 осіб на першому, 2457 на другому та 277 осіб на третьому рівні освіти (без урахування територіально відокремлених підрозділів). Окрім того, в університеті нараховується 18 регульованих спеціальностей.

Починаючи з 2014 року УжНУ успішно пройшов 98 акредитацій, з них 35 – за останні 2 навчальні роки за новими правилами. Це нелегка і напружена робота всього колективу університету, адже під час експертизи, яку проводять фахівці з провідних ЗВО нашої держави, встановлюється відповідність якості освітньої програми та освітньої діяльності визначеним критеріям, кожна освітня програма оцінюється за різними аспектами – це і якість викладання на освітній програмі, і кадровий склад, і матеріально-технічна база і навіть робота всіх структурних підрозділів університету.

 Профорієнтація – у пріоритеті

Значна позанавчальна робота проводиться Центром гуманітарно-виховної роботи, профорієнтації та працевлаштування. Якщо раніше основний акцент робився на гуманітарно-виховну роботу, то з 2016 року одним з основних напрямків діяльності стала профорієнтаційна робота, а саме заходи, які допомагають учнівській молоді у виборі майбутньої професії та представляють університет, як заклад вищої освіти, який готує висококваліфікованих фахівців.

З 2017 року на загальноуніверситетському рівні почали активно проводитись профорієнтаційні поїздки у заклади освіти області. Щороку такими поїздками охоплювалися понад 200 закладів освіти Закарпатської області, а з 2019 року – і Львівської області.

У 2017 році в УжНУ вперше було проведено загальноуніверситетський захід «День відкритих дверей» для учнів м. Ужгород (близько 700 учнів відвідали університет та мали змогу познайомитися з усіма факультетами). Протягом 4 років було проведено 5 Днів відкритих дверей для учнів шкіл м. Ужгород, м. Мукачево та м. Перечин.

У червні 2018 року вперше, а в 2019-му повторно реалізовано новий проект: тритижневий табір «Літній університет» для учнів м. Ужгород.

Один з епізодів "Літнього університету УжНУ"

З 2017 року університет долучився до 22 інформаційно-просвітницьких заходів «Ярмарок кар’єри», які організовані Закарпатським обласним та місцевими центрами зайнятості, відвідавши 10 районів Закарпатської області.

Ще однією можливістю популяризації університету є участь у Всеукраїнських та міжнародних виставках: Міжнародні виставки «Вища освіта – 2018», «Вища освіта – 2019» (м. Львів), Міжнародна спеціалізована виставка «Освіта та кар’єра 2019» (м. Київ).

Значна увага, особливо з настанням карантину, приділяється інформуванню про діяльність університету в соціальних мережах та месенджерах. З серпня 2019 року почали функціонувати акаунти UZHNU TODAY y Facebook та uzhnu.today в Instagram. З листопада 2019 року створено чати у месенджерах Viber та Telegram у яких можна онлайн отримувати інформацію про університет та Правила прийому до ДВНЗ «УжНУ». Для цьогорічних абітурієнтів створено Viber-чат (UZHNU TODAY | Вступ 2021) та Telegram канал (UZHNU TODAY 2021). У липні 2020 року створено сторінку університету в соціальній мережі TikTok та YouTube-канал UZHNU TODAY для розміщення інформаційних та розважальних відеороликів, онлайн-трансляцій про життя університету.  За час функціонування на YouTube-каналі каналі розміщено 32 відео, зокрема 20 відеороликів від найкращих спікерів Ужгородського національного університету в рамках унікального проекту під назвою «УніверсиTED» та мультиплікаційний відеоролик «УжНУ! Зроби правильний вибір!».

 Працевлаштування випускників

Значна увага приділялася працевлаштуванню студентів та випускників, наданню допомоги студентам і випускникам у плануванні їх професійної кар’єри.

У 2018 році з метою налагодження взаємовигідних відносин із роботодавцями було створено базу даних випускників ДВНЗ «УжНУ», яка щороку оновлюється.

Ужгородський національний університет організовував Дні кар’єри ЄС, зокрема в онлайн-форматі, регулярно відбуваються «Ярмарки вакансій», метою яких є безпосереднє знайомство студентів та роботодавців, ефективний обмін інформацією між ними.

Протягом всього періоду працівниками відділу сприяння працевлаштуванню та профорієнтації встановлено зв’язки з підприємствами, установами, організаціями та підписано договори з провідними компаніями Закарпатської області з метою сприяння працевлаштуванню студентів.

Від компаній-роботодавців постійно надходять пропозиції щодо можливості працевлаштування випускників УжНУ, які працівники відділу надсилають студентам, які заповнили онлайн-резюме.

 Виховна робота і активне громадське життя

Упродовж цих років ми не забували і про виховну роботу. В університеті проводилися традиційні заходи щодо відзначення пам’ятних дат, ювілеїв видатних особистостей, професійних свят тощо.

17 жовтня 2017 року відкрито пам’ятний знак «Борцям за свободу і незалежність України» біля ректорату університету.

Систематично зі студентами проводились конференції, лекції,  «круглі столи», бесіди тощо з проблем природоохоронної діяльності в Україні та світі, а також екскурсії, туристичні поїздки, походи (як краєзнавчі, так і зарубіжні), організовано зустрічі студентів із цікавими успішними людьми, підприємцями, керівниками підприємств та установ, випускниками університету.

Упродовж цих років студенти активно брали участь у заходах загальноміського та загальноукраїнського рівнів, зокрема: у Всеукраїнському флешмобі «Шлях дружби» (2017 р.); у змаганнях з танцювального спорту – «Uzhgorod Open»; у благодійній програмі «Сонячні листи»; у безстроковій акції «Закарпаттю – чисте довкілля» (у контексті екологічного виховання студенти УжНУ неодноразово брали участь у акціях: «Зробимо місто чистим», «Зроби Україну чистою», «Чиста аудиторія» тощо); у Всеукраїнській благодійній акції «Серце до серця»; у Днях міста Ужгород тощо. 

Традиційними залишились і загальноуніверситетські заходи, такі як: конкурс художньої самодіяльності «Студентська осінь» (незважаючи на карантин захід відбувся і у цьому році, але вперше в онлайн-форматі), Тиждень студента тощо. У 2017 році було організовано наймасовіше загальноуніверситетське вручення дипломів випускникам-магістрам з відзнакою. У 2019 році вперше для студентів проведено загальноуніверситетську інтелектуальну гру «Битва інтелектів». У 2016 році в університеті вперше проведено Тиждень студентської дружби.

Щороку ми проводимо заходи морально-етичного спрямування, зокрема: щодо запобігання та протидії домашньому насильству; з нагоди Міжнародного дня осіб з інвалідністю, Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом тощо. Щороку студенти 1 курсу проходять анонімне анкетування щодо вивчення соціально-психологічної адаптації до навчання в університеті. Щороку в університеті організовуються благодійні акції для дітей-сиріт «Подаруй дитині свято», поїздки в школи-інтернати до Дня святого Миколая.

З 2019 року у гуртожитку №5 облаштовано окреме приміщення для проведення індивідуальних консультацій для студентів, викладачів та всіх працівників у разі виникнення у них гострих життєвих проблем, криз, внутрішніх конфліктів, взаємин з батьками тощо.

У рамках правового виховання для старост студентських груп 1-го курсу всіх навчальних структурних підрозділів щороку проводяться тренінги «Доброчесність для початківців» у рамках реалізації проекту сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP тощо.

Ми створюємо всі умови для того, щоб студенти мали активне дозвілля у позанавчальний час», - підсумовує Ігор Король.

 

Підготував Ярослав Світлик

Категорії: