Центр дослідження права війни
1. Розробка пропозицій та методичних рекомендацій щодо імплементації норм міжнародного гуманітарного права, Римського статуту та інших міжнародних правових актів у національне законодавство, а також методичних рекомендацій щодо їх практичного застосування:
1.1. особливості застосування норм МГП у ході гібридної війни рф проти України та під час широкомасштабного вторгнення в Україну;
1.2. внесення змін до законодавства України (законів України: «Про національну безпеку України»; «Про оборону України»; «Про Збройні Сили України»; «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» тощо) з урахуванням існуючого досвіду російсько-української війни.
2. Створення правового механізму документування воєнних злочинів в Україні: підготовка пропозицій щодо змін до кримінального та кримінально-процесуального законодавства України з метою імплементації норм МГП, Римського статуту тощо.
3. Підготовка пропозицій щодо міжнародного судового органу (трибуналу), а також форм і способів притягнення агресора до відповідальності за скоєні воєнні злочини в Україні: вивчення досвіду діяльності міжнародних судових органів, створених для притягнення до відповідальності за воєнні злочини (міжнародний трибунал з Руанди, міжнародний трибунал з Югославії); пропозиції щодо: принципів, функцій, статусу, повноважень міжнародного судового органу (трибуналу) для притягнення до відповідальності військово-політичного керівництва рф за розв’язання та ведення агресивної війни проти України.
4. Відшкодування Україні шкоди, завданої внаслідок ведення рф агресивної війни: вивчення міжнародної практики відшкодування шкоди, завданої державою-агресором потерпілій державі за період після Другої світової війни по теперішній час; підготовка пропозицій щодо створення міжнародного судового органу з питань репарацій (відшкодування шкоди) Україні, спричинених збройною агресією рф, зокрема: юрисдикція такого органу на правовідносини, пов’язані з агресією рф проти України та його повноваження щодо стягнення такої шкоди.
5. Регулювання діяльності військових адміністрацій конфліктуючих сторін в районах ведення бойових дій та на тимчасово окупованих територіях.
6. Доступ до правосуддя та діяльність правоохоронних органів в районах ведення бойових дій, на тимчасово окупованих територіях: повноваження, функції та порядок діяльності судів України та «судових органів» країни-агресора на тимчасово окупованих територіях України; повноваження, функції та порядок діяльності правоохоронних органів в районах ведення бойових дій та на тимчасово окупованих територіях України.
7. Правове регулювання статусу біженців, переселенців, депортованих осіб, у тому числі окремо щодо дітей.
8. Робота критичної інфраструктури в районах ведення бойових дій та на тимчасово окупованих територіях.
9. Механізм забезпечення і реалізації правового статусу військовополонених та захоплених цивільних осіб: дослідження законодавства України, яке регулює питання статусу та прав військовополонених, захоплених цивільних осіб на відповідність нормам МГП; підготовка пропозицій з метою приведення законодавства України з питань забезпечення і реалізації правового статусу військовополонених та захоплених цивільних осібу відповідність до норм МГП.
10. Відшкодування шкоди, завданої життю фізичних осіб; майну фізичних та юридичних осіб: підготовка пропозицій щодо удосконалення правового механізму відшкодування цієї шкоди з урахуванням рішень Європейського Суду з прав людини, інших міжнародних судових інституцій в умовах збройної агресії рф проти України.
11. Реєстрація юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи; особистих немайнових чи майнових прав (зокрема, права власності) або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав (реєстрація актів цивільного стану) тощо.