Новини

23.09.2021
476

ПРОДОВЖУЮТЬСЯ ЗАНЯТТЯ З ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗДО І ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

ПРОДОВЖУЮТЬСЯ ЗАНЯТТЯ З ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗДО І ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

 В Україні впродовж останніх років спостерігається підвищення інтересу до проблеми інклюзивної освіти, яка передбачає забезпечення отримання рівних прав на здобуття освіти всім без винятку дітям. Відомо, що у значної частини дітей дошкільного, молодшого шкільного віку наявні певні відхилення у фізичному, розумовому, психічному розвитку

Це, зокрема, порушення мовлення (неправильна вимова окремих звуків, порушення темпу і плавності мовлення, заїкання);  психічна депривація – стан, який виникає у дитини, коли вона позбавлена можливості в достатній мірі задовольняти основні потреби (наприклад, в піклуванні, ласці, любові з боку батьків); ретардація – запізнення або нерівномірний розвиток окремих компонентів і властивостей психіки (як прояв дизонтогенезу); порушення у розвитку шкільних навичок (наприклад, дислексія – труднощі в читанні); астенічні стани, які характеризуються пониженою працездатністю, швидкою втомлюваністю; фобії – безпричинні страхи. Є діти інфантильні, психопатичні, з синдромом Дауна тощо. Дуже серйозними відхиленнями  вважається аутизм – заглиблення дитини у свій власний світ, свої думки, переживання, втрата інтересу до реальності, послаблення контактів з оточуючими. Аутистичні порушення можуть привести до затримок у психічному розвиткові, до соціальної дезадаптації.

Переважна більшість дітей з відхиленнями у розвитку тривалий  час виховувалися в спеціальних закладах, зазвичай інтернатного типу. Слід підкреслити, що певна категорія дітей дійсно потребує особливих умов навчання, які можуть бути забезпечені тільки в спеціальній школі, проте сьогодні серед науковців і практиків  поширеною є думка, що необхідно використовувати будь-які можливості для включення дитини з інвалідністю, з особливими освітніми потребами в соціальне середовище загальноосвітніх навчальних закладів. З одного боку, це позитивно впливає на розвиток особистості дитини з особливими освітніми потребами, з іншого – виховує емпатію, чуйність, гуманність, бажання допомогти в інших дітей.  Тому відбувається процес активного включення дітей з особливими освітніми потребами в навчально-виховне середовище закладів дошкільної і середньої освіти. Водночас, реалізація завдань інклюзивної освіти пов’язана із значними труднощами. Насамперед, це неготовність вихователів і вчителів працювати з такими дітьми.

Зважаючи на актуальність проблеми і прояв інтересу до неї майбутніх фахівців дошкільної і початкової освіти, кафедра загальної педагогіки і педагогіки вищої започаткувала курси з інклюзивної освіти. До проведення занять залучаються викладачі УжНУ, інших ЗВО, професіонали-практики, працівники закладів дошкільної і початкової освіти.

22 09.2021 р. відбулося чергове заняття з інклюзивної освіти, яке провели директор ЗДО №20 м. Ужгорода Ковач М.Д. і методист  Протас М.Б. В цьому закладі працюють групи інклюзивної освіти і виступаючі поділилися досвідом роботи з дітьми в таких групах, наголосили на особливих труднощах в роботі з дітьми - аутистами.

Заняття відбулося за змішаною формою. Студенти-бакалаври (спеціальність «дошкільна освіта» і «початкова освіта») слухали лекцію в аудиторії, а студенти-магістри в режимі он-лайн.

 

                                                                За інформацією кафедри загальної  
педагогіки та педагогіки вищої школи

Категорії: