Новини

15.04.2022
332

ПЕРШИЙ ВЛАСНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД МАГІСТРІВ-ПСИХОЛОГІВ

ПЕРШИЙ ВЛАСНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД МАГІСТРІВ-ПСИХОЛОГІВ

Важко залишатись продуктивним і знаходити сили, будувати довгострокові плани на перспективу у ситуації з багатьма невідомими, коли наша країна у війні, і ми всі переживаємо втрати щодня.

У цей нелегкий час кафедра психології продовжує навчальний процес і студенти другого (магістерського) рівня, спеціальності 053 Психологія проходять педагогічну (асистентську) практику, обов’язковим елементом якої є підготовка та проведення залікового лекційного заняття з фахової дисципліни.

Практика ще триває, але вже багато цікавих відгуків, вражень та пропозицій висловили наші магістри-психологи.

Зокрема, Маріанна Климович розповіла: «Педагогічна практика надала мені можливість закріпити й поглибити знання з педагогіки та психології вищої школи, методики викладання психологічних дисциплін та педмайстерності та ін. Застосувала теоретичні знання, які здобула протягом навчального процесу, при написанні конспекту. Під час проведення лекційного заняття спробувала виробити вміння впевнено виступати перед аудиторією.

Я з’ясувала, що для підвищення уваги студентів на вивченні нового матеріалу, краще застосовувати різні методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність студентів. Спробувала використати дискусію та евристичну бесіду. Методи активного навчання також сприяють розвитку творчих здібностей студентів, логічного мислення, формування в них відповідних практичних умінь та навичок.

Педагогічна практика закріпила впевненість у правильності вибору професії, викликала бажання вдосконалювати свої педагогічні здібності. Я відчула себе справжнім викладачем!»

Іван Кормош поділився своїми враженнями: «Вперше у житті мені випала нагода прочитати лекцію для студентів. Хоча я досить регулярно виступаю перед людьми, але ще не мав такого досвіду – звертатися до людей з навчальною метою. На етапі підготовки лекційного заняття розумієш, наскільки потрібно викладачу ґрунтовно підійти до свого предмету, опрацювати безліч джерел, щоб донести інформацію максимально доступно. Цей досвід дозволив мені зробити важливий висновок: не зважаючи на те, хто сидить перед тобою, потрібно зробити все можливе, щоб безперервно володіти увагою слухачів».

«Педагогічна практика надала мені можливість ознайомитися з науково-педагогічним досвідом та завданнями викладача вузу, вдосконалити психолого-педагогічні вміння та засвоїти методичні вимоги щодо проведення занять.

За допомогою даного виду практики можна спробувати побути в ролі викладача та зрозуміти власний педагогічний потенціал. Бути викладачем – це не просто, але дуже цікаво. Сучасний викладач має вміло володіти педагогічними техніками та технологіями, не просто передавати знання, а бути фасилітатором, модератором та помічником, навчати студента самостійно здобувати інформацію, аналізувати та інтерпретувати її.

Ця практика у мене супроводжувалася незначним хвилюванням під час проведення лекційного заняття. Особлива подяка студентам, які активно співпрацювали», – відзначила Аліна Лангвізер.

Мирослава Белей доповнила однокурсників: «Я зрозуміла наскільки цінним є досвід для студента – глянути на педагогічний процес під іншим кутом, а саме з позиції викладача та оцінити власні сили. Разом з тим, це дуже хороша можливість закріпити набуті теоретичні знання та сформувати вміння викладання психологічних дисциплін. Сам процес підготовки до заняття дуже кропіткий та відповідальний. Потрібно знайти дійсно якісний матеріал, щоб скласти хороший конспект для заняття, підібрати методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність, добре підготуватись, щоб протягом заняття втримати увагу студентів, паралельно підтримуючи доброзичливу атмосферу.

Цікавим для мене було поспостерігати за реальною поведінкою студентів у процесі навчання, їх готовністю до співпраці. Спочатку було трохи незвично уявити себе у ролі викладача, також відчувалась сильна відповідальність перед студентами, хотілось максимально донести суть лекції.

Викладацька діяльність – це процес постійного самовдосконалення та самоконтролю. Пройшовши асистентську практику, я розумію це сповна».

Наталія Рішко висловила свою думку: «Я задоволена організацією проходження педагогічної (асистентської) практики. Керівники практики та викладачі кафедри активно співпрацювали з нами, підтримували, допомагали методичними порадами щодо підготовки та проведення лекцій з огляду на свій професійний досвід.

Педагогічна практика в університеті відкрила для мене можливість пізнати всі сторони педагогічної діяльності і значно розширити мої уявлення про організацію навчального процесу. Під час практики я змогла краще познайомитися з професією, яку здобуваю та дізнатися багато нового, набути і поглибити свій педагогічний досвід».

На підсумковій конференції студенти звітуватимуть про досягнуті результати та обміняються враженнями від асистентської практики.

Плануймо життя у вільній і щасливій Україні на основі цінностей свободи, любові і віри у перемогу!

 

За інф. кафедри психології

Категорії: