Новини

13.04.2021
1336

Від абітурієнта – до магістра. Особисті враження від навчання в УжНУ студентів фізичного факультету

Від абітурієнта – до магістра. Особисті враження від навчання в УжНУ студентів фізичного факультету

 

Сьогодні розпочинаємо новий цикл репортажів «з середини» університетського життя і покажемо його таким, яким його бачать і відчувають студенти. Ми спілкуємося із студентами-бакалаврами, які недавно поступили на навчання і зараз закінчують перший курс, та вже майбутніми, які закінчують магістратуру.

У цьому матеріалі - розмова зі студентами фізичного факультету про те, яким є навчання, чи можна вчити фізику дистанційно, чи рекомендують поступати на факультет його студенти, а також низка інших цікавих тем. Отож, стартуємо!

 

Вікторія Дюгованець, студентка 1 курсу бакалаврату:

Чому Ви вибрали для здобуття вищої освіти УжНУ? Чому саме фізичний факультет ?

З самого початку, ще задовго до вступу, під час підготовки до ЗНО, хотіла вступити саме на технічну спеціальність, тому довго і старанно готувалася до екзаменів. Склала чудово і перед мною постав важкий вибір, адже технічних спеціальностей багато, я довго не могла визначитися, яку саме з них обрати. Але дізнавшись більше про можливі варіанти вступу, зіставивши всі за та проти, я зупинилась на спеціальності 125 «Кібербезпека». Мене дуже зацікавила ця сфера і я загорілась бажанням поринути в неї. Після цього постало питання про вищий навчальний заклад. Вступні бали були досить хороші, тому мова йшла тільки про бюджет, знову ж таки, я подавала заявку у два виші - КПІ та УжНУ, але надала вищий пріоритет другому, через геолокацію. Все-таки я корінна ужгородка і мені комфортно навчатись вдома. Також відгуки про фізичний факультет та мою спеціальність в УжНУ були лише позитивні, все склалось добре, результати кастингу мене потішили, саме тому я тепер навчаюсь на даній спеціальності в Ужгородському національному університеті.

Якими були перші враження від навчання? Воно було саме таким, яким ви його уявляли?

Цього року епідемічна ситуація в країні внесла свої корективи. Я ніколи не уявляла свій перший рік в університеті саме так - за екраном комп’ютера. Це справді не найкраща ситуація. Але я з тих першокурсників, яким пощастило хоч трохи навчатися очно та познайомитись з викладачами і своїми однокурсниками, не в режимі онлайн. Скажу відразу, що мені сподобалось навчання, і атмосфера у навчальному закладі. Дуже сподіваюся, що другий  рік буде не менш цікавим, а більш насиченим та наповненим корисними знаннями і позитивними емоціями.

Яке слово краще характеризує ваш навчальний процес (важко, цікаво, захоплююче, весело, складно)? Аргументуйте.

На даний момент, на превеликий жаль, я не можу охарактеризувати цьогорічне навчання як весело, цікаво чи захоплююче, як би сильно мені не хотілось, тому я вимушена сказати що найкраще підійде слово - складно. Складно навчатись онлайн, складно сприймати інформацію через екран монітора, особливо практичні заняття, складно боротися з перешкодами зв’язку, складно спілкуватися з однокурсниками та доносити інформацію один до одного, складно не мати мотивації до навчання, адже ти не знаходишся в атмосфері, де відчуваються знання. Одним словом - складно.

Чи рекомендуєте для вступу цьогорічним вступникам ваш факультет?

На це питання відповідь однозначна. Так, рекомендую! Я повністю задоволена своїм факультетом, він розвивається, на ньому є багато цікавих та прогресуючих спеціальностей, які зацікавлюють та актуальні, як зараз, так і будуть передовими в майбутньому. На факультеті завжди проводиться купа цікавих івентів, конференцій, позанавчальних заходів. Тому, якщо ви майбутні абітурієнти, рекомендую переглянути список спеціальностей фізичного факультету, вони варті вашої уваги, адже можливо саме ви, по закінченню нашого університету, станете видатними спеціалістом в одній із даних галузей.

 

Юліанна Микитюк, студентка 2 курсу магістратури, спеціальність «Середня освіта. Фізика» (Вчитель фізики та інформатики Тур’є-Реметівського ЗЗСО І-ІІІ ст.)                                                    

Чому вибрали для здобуття освіти УжНУ?  Чому саме цю спеціальність?

Мій студентський шлях розпочався ще у 2010 році. Тоді я вступила на перший курс фізичного факультету і обрала спеціальність «Прикладна фізика», паралельно здобувала освіту на відділенні журналістики філологічного факультету УжНУ. Недарма кажуть: «Фізики-лірики». Мені досить гармонійно вдавалося поєднувати ці два факультети, але все-таки в магістратурі я продовжила вчитися тільки на фізичному факультеті. Після завершення навчання пішла працювати інженером з екологічної безпеки в ПАТ «Укртелеком», де працювала до декретної відпустки.

Зараз я навчаюсь на другому курсі магістратури фізичного факультету за спеціальністю «Середня освіта. Фізика» і вчителюю в рідному селі. 

Активно навчатись і навчати – головне завдання молодого вчителя-студента. І це дуже легко вдається, коли в тебе є підтримка викладачів, які завжди готові прийти на допомогу і поділитись досвідом. Цим і крутий фізфак! Командна робота викладачів і студентів приносить високий результат і допомагає знайти своє місце в житті.

Яке слово краще характеризує ваш навчальний процес (важко, цікаво, захоплююче, весело, складно)? Аргументуйте.

На даний час навчальний процес найкраще характеризує слово «дистанційно». І це змушує нас задуматись і цінувати навчання онлайн. Вірю, що все зміниться і студенти повернуться в аудиторії, адже навчальний процес на фізичному факультеті захоплюючий і особливий. Крім численних дослідів, цікавих лекційних занять, семінарів, тут має місце і активне дозвілля. Я б навіть сказала дуже активне дозвілля: спортивні та гумористичні змагання, творчі захо

ди, походи та подорожі, які гуртують студентів, розвивають їх таланти і дарують нових друзів.

Які плани у вас на професійне майбутнє?

Робота вчителя вимагає постійного вдосконалення знань і навичок. Тому важливо зараз успішно завершити навчання за спеціальністю, адже саме знання роблять нас багатшими і впевненішими в собі. Світ стрімко мчить вперед - з’являється чимало нових професій і вони тісно пов’язані з фізикою. Тому для мене важливо переконати учнів, що фізика – це наука, яка навчає ефективної діяльності і дає можливість безпосередньо застосовувати свій розум. 

Чи варто знати людству нині будову речовин,

Якщо комп’ютерні мережі у курсі всіх новин?

Вірю - варто, навіть стильно, інакше не сягнеш вершин.

Через знання людина сильна і розумніша від машин!

Зараз в мене є чудова можливість передати учням не тільки певний багаж теоретичних знань, але й розкрити перед ними «поезію» цієї важливої науки, показати красу й логічну витонченість фізичних теорій і їх практичне застосування.

Чи рекомендуєте для вступу цьогорічним вступникам фізичний факультет?

Звісно, рекомендую. Тут цікаво, класно, затишно і хочеться повертатись знову і знову (я повернулась через п’ять років ☺)

Широке коло спеціальностей дозволяє охопити різні сфери життя. Випускники нашого факультету стають науковцями, винахідниками, програмістами, педагогами, інженерами…і впершу чергу чуйними і відкритими людьми. Тут вас навчать реалізовувати власні проєкти, відкриють шлях до навчання та співпраці з вітчизняними науковими лабораторіями та закордоном.

Фізика – наука майбутнього. І, погодьтесь, вона впливає на долю кожного з нас. 

На основі спостережень, дослідів, законів

Ця наука полонила серця мільйонів.

Бо фізика – не просто слово, фізика – не просто звук,

Фізика – опора і основа усіх існуючих наук!

А в науці, як в житті, треба все уміти:

Вчитись, думати, дерзати, відкриттям радіти.

Хоч тернистий, неосяжний фізики-науки світ,

Інтерес до знань зростає з кожним днем, із року в рік.

Двері фізичного факультету завжди відкриті для всіх, хто має бажання вчитися і робити великі відкриття. 

  

РS. Поезії взято з творчого доробку Людмили Воронич - вчительки фізики Тур’є-Реметівського ЗЗСО І-ІІІ ст. «Віршована фізика як прийом педагогічного дизайну».

 

Підготував Олексій Шафраньош,

Інформаційно-видавничий центр

Категорії: