Новини

04.05.2021
214

Від абітурієнта – до магістра: враження від навчання в УжНУ студентів хімічного факультету

Від абітурієнта – до магістра: враження від навчання в УжНУ студентів хімічного факультету

Хімічний факультет - один з найпотужніших наукових та освітніх підрозділів Ужгородського національного університету. Випускники факультету, фахівці-хіміки та екологи є затребуваними на ринку праці, успішно працевлаштовуються в Україні та, навіть, за її межами. Наша розмова зі студентами факультету про їхню мотивацію, навчання та дозвілля на хімічному факультеті.

 

Володимир Маргітай, студент І курсу бакалаврату:

Чому Ви вибрали для здобуття вищої освіти УжНУ?

Вважаю, що УжНУ – один з кращих вишів України, який дає ґрунтовну освіту високої якості. Для мене важливим фактором, що вплинув на мій вибір, було те, що мені нікуди не треба їхати - 20 хвилин прогулянки і я вже на своєму факультеті.

У цьому навчальному закладі навчаються і мої брати, мама викладає на біологічному факультеті. Ще перед тим, як стати студентом, я не раз бував і на біологічному, і на хімічному факультеті, зокрема, як учасник олімпіад з хімії, екології. Тож не особливо сумнівався, в який університет мені вступати, адже УжНУ уже був для мене рідним, у якому зручно навчатись.

На вибір факультетів, на яких навчатись, вплинуло також навчання у класі біолого-хімічного профілю Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської обласної ради. Вчитель хімії Світлана Василівна Голомб не тільки привила любов до хімії, а й дала знання, які дозволили мені три роки підряд в 9-11 класах бути призером обласного етапу олімпіади з хімії. Три роки брав участь у тренувальних зборах, які проводилися викладачами хімічного факультету в аудиторіях і лабораторіях хімічного факультету. Сподобалися компетентність викладачів, ставлення до учнів, тому мріяв поступити саме на цей факультет. Разом з тим, під час навчання у школі, вчитель біології Світлана Михайлівна Вайнагій привила любов до біології, що дозволило мені у 10 і 11 класах бути призером обласного етапу олімпіади з екології та обласного етапу конкурсу-захисту робіт учнів-членів Малої академії наук в секції «Агорономія». Тому одночасно подав документи на дві спеціальності. На даний момент на денній формі навчання навчаюся на хімічному факультеті за спеціальністю 102 «Хімія», а на заочній формі — на біологічному факультеті за спеціальністю 203 «Садівництво та виноградарство». Вже будучи студентом першокурсником здобув перше місце на Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів Малої академії наук України в секції «Агорономія».

Сподіваюся, що в майбутньому мені згодяться знання з обох цих спеціальностей, оскільки на їхньому стику є такі галузі науки як ґрунтознавство, агрохімія, захист рослин, біотехнологія.

Якими були перші враження від навчання? Воно було саме таким, яким ви його уявляли?

Початок навчання в університеті був незвичним через епідемію, проте після дистанційного навчання в 11 класі і ЗНО, яке проводилось також в нестандартних умовах, звикаєш до цього всього, пристосовуєшся. Загалом, всі викладачі мені сподобались, я розумію, що потрапив туди, куди хотів.

Яке слово краще характеризує ваш навчальний процес? Аргументуйте.

Важко підібрати якесь одне слово, яке б точно описувало все те, що відбувалось під час навчального процесу. Трохи інший формат навчання, що відрізняється від шкільного, потрібно до цього звикнути. Я б назвав навчальний процес цікавим, оскільки братись за щось всерйоз, якщо не має інтересу, не бачу сенсу.

Чи рекомендуєте для вступу цьогорічним вступникам ваш факультет?

Так, якщо вам подобається хімія як предмет і бажаєте розвиватись, тоді це хороший вибір. Хімія не є дуже популярним предметом в школі, проте є дуже цікавою наукою, що пояснює багато процесів, які відбуваються у нашому житті і які ми часто не помічаємо, або не можемо усвідомити їхню природу.

 

Ганна  Григорка, студентка 2 курсу магістратури:

Чому ви обрали для здобуття вищої освіти УжНУ?  Чому саме цю спеціальність? 

Перед вступом у мене було декілька побажань до навчального закладу: щоб не далеко від дому, щоб поруч були свої люди, щоб було красиво, щоб навчальний процес був цікавим та продуктивним. Ужну задовольнив кожен пункт. Хоч вибір спеціальностей дуже широкий, я обрала хімію- в школі в мене була чудова вчителька, а ще завжди було цікаво робити щось своїми руками, торкатися до науки, вивчати те, що лякає на перший погляд. 

Яке слово краще характеризує ваш навчальний процес (важко, цікаво, захоплююче, весело, складно)? Аргументуйте.

Навчальний процес надзвичайно різноманітний- в деякі моменти складний, в деякі веселий, в деякі хвилюючий, іноді легкий, цікавий, приємний,а іноді дуже важкий, нудний, 

виснажливий. За 6 років бувало всяке- купа лабораторних вдалих і ні, модулі і їх перескладання, колоквіуми здані вчасно і ті над якими хотілося плакати, екзамени автоматом і ті до яких треба було вчити все заново. 

Які плани у вас на професійне майбутнє? 

У професійному плані, хотілося б знайти роботу не лише за спеціальністю, а ще й за покликом душі. Можливо у викладацькій діяльності, можливо як хімік-інженер або працювати в сучасній лабораторії. Щоб визначитись треба спробувати і те і інше. А можливо моє покликання і зовсім не за спеціальністю, не виключаю і такий варіант. 

Чи рекомендуєте для вступу цьогорічним вступникам ваш факультет? 

Цьогорічним випускникам рекомендую вступати до університету і обирати той факультет який їм до душі. Кожен  підрозділ привабливий по своєму, та що би ви не обрали не бійтеся нічого, вірте в себе і пам’ятайте, що всьому можна навчитися, якщо сильно захотіти. Навіть хімії, хімічний факультет дарує всі можливості, наші викладачі дуже класні! А університет це не тільки місце де отримують диплом, це місце де знаходять себе і отримують значно більше ніж просто освіту!

 

 

Олексій Шафраньош

Інформаційно-видавничий центр

 

 

 

Категорії: