Google Workspace – хмарне рішення для організації освітнього процесу
Діджиталізація – один із важливих факторів, який впливає на суспільство та вимагає готовності до цифрової трансформації процесу навчання, проєктування індивідуальної траєкторії та організації самоосвіти. Крім того, значним поштовхом до діджиталізації стали сучасні умови пандемії, що спонукало до необхідності розроблення і використання мережевих технологій для підвищення якості освітнього процесу, впровадження на їх основі новітніх методів навчання, що ґрунтуються на застосуванні сучасних комп’ютерних засобів, забезпеченні вибіркового авторизованого доступу до конкретних мережевих ресурсів учасників навчального процесу. Отже, освіту усіх рівнів цифровізовано за допомогою різних сервісів.
Як уже зазначалося попередньо, ДВНЗ “УжНУ” повноцінно використовує переваги, які надає Google Workspace для навчальних закладів. Чому саме технології Google? Сервісами Google надається надійне шифрування і безпечна аутентифікація, захист конфіденційності даних освітньої установи, забезпечуєтьсясукупність засобів інформаційного обміну, документообігу, програмного та організаційно-методичного функціоналу управління освітнім процесом, система керування службами та користувацькими обліковими засобами, що дозволяє розгорнути та підтримувати інформаційно-освітнє середовище закладу з системою інструментів, які можна адаптувати під свої професійні потреби.
Працівниками центру інформаційних технологій 24 лютого проведено вебінар «Сервіси Google: про актуальне та перспективне». Зі вступним словом звернувся до учасників Олексій Куруца, начальник ЦІТ, та наголосив, що такі технології постійного вдосконалюються, потребують постійного саморозвитку від користувачів та додаткового адміністрування з боку ІТ фахівців. Працівники нашого центру здійснюється постійний технічний супровід.
Начальник відділу інноваційних та веб-технологій Сергій Вронський акцентував на деяких особливостях використання облікових записів, електронної пошти, а зокрема, коректне створення листів із вкладеннями та новинками листування. Ефективним інструментом комунікації між фахівцями ЦІТ та представниками факультетів став Google Chat, який дозволяє вести не тільки індивідуальне корпоративне листування, а й групове та командне. Доповідач нагадав, що для звернень щодо функціонування облікових записів УжНУ можна надсилати запити на support@uzhnu.edu.ua з детальним описом ситуації.
Застосування Google Диску на сьогодні є невід'ємною частиною для обміну та зберігання інформацією. Також начальник відділу ознайомив присутніх із новинками цього сервісу та спільною роботою з документами, таблицями і презентаціями.
Про можливості організації дистанційного навчання за допомогою інструмента Classroom розповіла Євгенія Гайович, провідний фахівець відділу інноваційних та веб-технологій. Як створити клас, запрошувати студентів, додавати спів викладачів, працювати з Google Meet у класі доповідач продемонструвала практично. Окрему увагу було приділено використанню завдань з тестами, які можна створювати за допомогою Google форм. Цікавим інтерактивом виявилася для учасників робота на інтерактивній дошці Jimboard, яка дозволяє в реальному часі спільно працювати над ідеями, оцифровувати рішення та може слугувати тлом для інтерактивних вправ.
Враховуючи те, що сервіси Google постійно оновлюються, працівниками ЦІТ проводиться аналіз функціоналу окремих додатків. Адже такі системи є динамічними та у зв’язку з високим попитом часто змінюють умови використання.
Отже, сучасний ринок ІТ-технологій стрімко зростає, і тому освіта, а особливо вища освіта, повинна крокувати у ногу з часом та вміти адаптовуватися в ІТ-всесвіт і створити інформаційний та навчальний простір для сучасного студента. У цьому і полягає мета ЦІТ – стрибати у майбутнє.