Новини

03.04.2020
830

Декан факультету туризму та МК Наталія Габчак про час карантину та нові можливості навчання студентів

Декан факультету туризму та МК  Наталія Габчак про час карантину та нові можливості навчання студентів

Факультет туризму та МК в нових умовах антивірусного карантину повноцінно працює, застосовує нові форми та методи дистанційного навчання. Ми розуміємо, що перед нами завдання підготовки фахівців, які вміють творчо мислити, володіють дослідницькими вміннями і навичками, здатні орієнтуватися в просторі наукової інформації і сучасних інформаційних технологіях. Саме дистанційні освітні ресурси  дають можливість безпосередньо спілкування студентів з викладачем (онлайн), неперервного контролю якості освоєних знань, здійснення індивідуального підходу в навчанні, адаптації навчального матеріалу до особистого темпу засвоєння кожним студентом.

Перший тиждень дистанційного навчання для науково-педагогічних працівників факультету видався дійсно важким, адже більшість повернулась до навчальної електронної платформи Moodle, яка раніше використовувалась фрагментарно, потрібно було її поновити, завантажити новий матеріал, зв’язатись із студентами. Обмаль часу і процес навчання пішов….Наші викладачі успішно запрацювали і на інших електронних носіях, зокрема: Classroom, Socrative – для тестового контролю, Viber  та Інфо-центр УжНУ – для швидкого інформування студентів.

Успішність дистанційного навчання залежить від ефективності його організації від керівництва самим процесом і майстерності викладачів. Кожна кафедра має свою специфіку викладання навчальних дисциплін тому використовує різні методи і форми дистанційного навчання: звичайні лекції замінені відеолекціями, слайд-лекціями, місце практичних занять займають індивідуальні комп’ютерні тренінги та лабораторні заняття, підсумковий контроль здійснюється по-різному.

Ось якою інформацією про переваги та недоліки дистанційного навчання поділились викладачі та студенти нашого факультету:

   доцент кафедри туризму Марина  Грабар:  

«COVID-19 та карантин змусили всіх людей поміняти звичний спосіб життя, роботи, навчання. Про те, освітні процеси не зупинилися, а перейшли на якісно новий рівень цифрових технологій. Для порівняння навчання до та під час карантину на факультеті туризму та МК наведено дві фотографії. На першій бачимо як проходили практично-семінарські заняття з навчальної дисципліни «Організація екскурсійної діяльності», а на другій – скріншот дистанційно-діджиталізованого навчання під час карантину. 

D:\Фото екс Ужну\2\изображение_viber_2019-10-23_17-06-05.jpg

 

 Як бачимо, аудиторно-практичне проведення пар трансформувалося у віртуальне на основі застосування платформи Google Classroom. Звичайно, як будь-які зміни ці процеси мають свої плюси і мінуси. 

Серед позитивних сторін дистанційно-діджиталізованого навчання можемо виділити:

  • простота, зручність, доступність, оперативність;
  • можливість створювати і перевіряти завдання в електронній формі, які автоматично систематизуються в структуру папок і документів; 
  • оновлення інформації про виконані роботи в реальному часі; 
  • викладач може оперативно перевірити всі роботи, виставити оцінки і додати свої коментарі;
  • встановлення дедлайнів.

Мінусами дистанційного навчання є:

  • відсутність «живого» спілкування зі студентами, коли викладач може візуально спостерігати зацікавленість та рівень засвоєного матеріалу начальної дисципліни;
  • відсутність застосування набутих теоретичних знань на лекційних заняттях на практиці, для прикладу проведення екскурсії.  

У будь-якому разі, дистанційне навчання сприяє набуттю нових компетентностей студентів факультету туризму, що є вимогою діджиталізації суспільства».

C:\Users\user\Desktop\3Z3A7395.jpgст. викл. кафедри міжнародних комунікацій Леся  Голомідова: «Під час карантину, вважаю, кожен з нас ставить собі питання: Як зробити дистанційну роботу зі студентами максимально комфортною та ефективною? В цьому я теж не виняток. Перша вимога, з якою я зіштовхнулась: де й як шукати освітні платформи он-лайн для навчання. Вирішила систематизувати все, що відомо про віддалену роботу вдома. Адже наше завдання сьогодні полягає в наданні якісних освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на відстані. В пригоді стали різні он-лайн платформи: Classroom, Google meet, Zoom, Moodle, Viber, Skype, тощо. Можливостей для дистанційної роботи звичайно є й більше, але опанування їхніми технічними особливостями й інструментами вимагає певного часу та досвіду. 

З огляду на те, що групи для вивчення іноземної мови – невеликі (до 17 осіб), для себе я обрала три основні ресурси: Moodle на платформі е-навчання УжНУ, Viber та Skype. Е-платформа Moodle дає ряд можливостей для завантаження необхідних навчально-методичних матеріалів, йдеться про тексти, статті, презентації, розроблені вправи, тести й електронні підручники. До кожного навчального курсу я долучила студентів. Звичайно, з різних причин не всім вдається зареєструватись, тому ми додатково контактуємо через Viber та Skype. 

Специфікою вивчення іноземної мови є говоріння, тому ресурси аудіо та відеозв’язку – це необхідний елемент для навчального процесу. Ми намагаємось виходити на зв'язок в зручний для всіх час, який часто не обмежується восьмигодинним робочим днем. Інколи я записую аудіо та відео-пояснення граматичного чи лексичного матеріалу, надсилаючи його через Viber. Якщо потрібно поділитися інформацією, надати завдання, зорієнтувати студентів, ми спілкуємось телефоном, пишемо е-листи. Сьогодні наша робота вже є послідовною та злагодженою: з кожним студентом працюємо в межах доступного для нього ресурсу та матеріалу, але все ж очного контакту нам дуже бракує».

D:\Users\Mariana\Desktop\нро.jpgдоцент кафедри туристичної інфраструктури та готельно-ресторанного господарства Мар’яна Попик: 

«Цьогоріч разом із студентами другого, третього та п’ятого курсу спеціальності «Готельно-ресторанна справа», а також із студентами четвертого курсу спеціальності  «Туризм» успішно перейшли на систему дистанційного навчання в рамках вивчення дисциплін «Менеджмент організацій», «Управління персоналом», «Статистика» та «Моніторинг світового ринку готельно-ресторанних послуг».

Насправді, ще задовго до початку карантину, ми вже вміло використовували систему електронного навчання Moodle UzhNU як один із елементів навчального процесу. Тому, з одного боку, перейти на формат дистанційного навчання нам було зовсім не важко і ми швидко адаптувалися, а з іншого – все ж таки сумуємо за живим спілкуванням і звичайним аудиторним режимом. 

Наразі, крім системи Moodle, вже використовуємо й інші інформаційні технології для проведення лекційних й семінарських занять, зокрема Google Meet, Google Classroom, Zoom і т.д. 

Звичайно, такий формат навчання на перший погляд здавався досить складним як для викладачів, так і для студентів, але згодом адаптувалися і все виявилося простим і зрозумілим. Можливо, зараз працюємо навіть інтенсивніше ніж до карантину, так як тримаємо зв’язок і в неробочий час та навіть у вихідні дні. Тому сподіваюся,  що наші студенти отримають такі самі знання, як і в процесі класичного аудиторного навчання!»

d:\Users\Mariana\Desktop\unnamed (2).jpgстудентка 2 курсу, спеціальності «Туризм» Вікторія Манілець:

«Я студентка 2 курсу спеціальності «Туризм» факультету туризму та міжнародних комунікацій і моє дистанційне навчання проходить цікаво та по-своєму особливо. Такі предмети, як англійська мова та кулінарна етнологія проходять у електронному форматі додатка Zoom, а також по Moodle (електронне навчання УжНУ). З логіки, філософії та французької мови робимо практичні, домашні та індивідуальні завдання по навчальному графіку. Оскільки ми на дистанційному навчанні, то викладачі завжди з нами на зв'язку і можуть допомогти у будь-який час.

Чим мені подобається дистанційне навчання? Тим, що я сама можу обирати о котрій годині дня я буду виконувати завдання, на перерві можу подивитися фільм або пограти з молодшим братом. А взагалі, я дуже скучила за активним життям на факультеті, за своїми викладачами та одногрупниками.

C:\Users\Boss\Desktop\0-02-05-b7d36a8e740f4f2dc7ab2b3fc4f16b1c9765959376d74ab2dc5f859cf8140d96_2e3fe21d.jpgстудентка 3 курсу, спеціальності «Туризм» Софія Павлусь:

«Починаючи з 12 березня 2020 року у нас розпочався карантин і майже одразу наш курс почав працювати дистанційно, виконуючи різноманітні завдання, практично-семінарські роботи в режимі онлайн.

Спочатку це була електронна пошта, Viber, Telegram, а далі ми всі зареєструвалися в електронній мережі Moodle, який знаходиться на сторінці університету УжНУ. Ця програма значно полегшила роботу студентам, адже там викладачі залишають завдання, які необхідно виконати. Від звичайного навчального процесу це майже не відрізняється, тому що також є дедлайни, до яких потрібно відправити виконану роботу. Згодом ми отримуємо за це бали. Свою успішність студенти можуть переглянути в електронному щоденнику.

Вдома працювати важче, бо постійно щось відволікає, та й завдання не завжди є легкими, проте ми з усім справляємось. 

На мою думку, це прекрасний спосіб спробувати щось нове у навчанні, бо як ми всі знаємо, світ не стоїть на місці і нам всім потрібно встигати за його інноваціями».

d:\Users\Mariana\Desktop\unnamed (1).jpgстудентка 2 курсу, спеціальності «Готельно-ресторанна справа»  Римма Гайду:

 «Навчання в дистанційному режимі проходить чудово! З дисципліни «Організація ресторанного господарства» семінарські заняття проходять через додаток Zoom в режимі відео-конференції. З дисципліни «Технологія продукції ресторанного господарства» ми працюємо через Google Classroom. По інших дисциплінах, таких як: «Філософія», «Логіка», «Економіка ГРС», «Менеджмент організацій» ми навчаємось через Moodle. Але за навчанням в університеті ми сумуємо!»

 

     Мріємо якнайшвидше повернутись у стіни рідного у УжНУ!!!!!

 

 

Категорії: