Новини

27.03.2014
1960

Володимир Смоланка знайомиться з науково-педагогічним складом вишу

Володимир Смоланка знайомиться з науково-педагогічним складом вишу

Виконувач обов’язків ректора УжНУ Володимир Смоланка почав знайомство з колективом вишу. У понеділок завітав до науково-педагогічних працівників Інституту іноземної філології та географічного факультету, а вчора – до представників Інституту економіки та міжнародних відносин, математичного та інженерно-технічного факультетів. На зустрічі з двома останніми підрозділами представили й в.о. проректора з науково-педагогічної роботи Ігоря Короля.

Ішлося про найближчі плани та організацію продуктивної роботи вишу. За словами в. о. ректора, він проводить такі зустрічі з колективами інститутів та факультетів, аби, по-перше, познайомитися з працівниками й зрозуміти, чим вони живуть: «Насамперед хочу вислухати ваші проблеми, почути пропозиції, і врахувати це у своїй дальшій роботі».

Спочатку Володимир Іванович розповів про вже виконане за час його керування – упродовж трьох тижнів. Зауважив, що для нього було важливо ознайомитися із загальним станом справ: фінансовим становищем вишу, кадровим складом, стосунками між керівництвом університету та викладачами. «Я поставив перед собою завдання одразу виявити слабкі точки, аби їх ліквідувати. А ще пріоритетним для мене було створити позитивний психологічний клімат і припинити поділ на «своїх і чужих», – каже в. о. ректора Володимир Смоланка.

Кадровий потенціал УжНУ справді потужний, чого не можна сказати про фінансове становище. Заборгованості, які має виш, пов'язані передусім із затримкою казначейством наших коштів. Та попри те, що бюджет України з очевидних причин буде зменшений майже вдвічі, Міністерство освіти і науки обіцяє: ні зменшення зарплат викладачам, ні обмежень обсягу державного замовлення не буде.

Ускладнює ситуацію те, що університет чимало приміщень орендує. Якщо говорити про конкретні кроки, то в понеділок було зініціювали розірвання угоди з власником нерухомості, де нині міститься відділ аспірантури. Це дасть змогу зекономити майже 300 тисяч грн впродовж року. Кошти можна буде направити на вирішення інших нагальних завдань. Крім того, Володимир Смоланка пообіцяв, що докладе зусиль, аби Ужгородський національний зміг отримувати частину фінансування на науку з бюджету обласної ради.

Серед найближчих планів в.о.ректора – зосередити всі підрозділи ректорату в одній споруді. Це дасть змогу вирішувати організаційні питання оперативніше. Планується також переформатувати деякі факультети й інститути. Зміниться й процес відкритя нових спеціальностей та отримання ліцензій. Процедуру буде максимально спрощено із мінімальною кількістю документів. Розглядається варіант і реєстрації всього у он-лайн режимі.

Після слова ректора присутні ставили запитання. Цікавилися аудиторним фондом, Статутом вишу, складом Вченої ради, говорили про активізацію впровадження Болонського процесу навчання, про вступну кампанію, спецфонд університету тощо.

Одне із запитань стосувалося екс-ректора: «Чи так усе погано було в роботі вашого попередника?» На що в. о. ректора відповів: «Ні, він зробив справді дуже багато хорошого для вишу. Із цим сперечатися не варто. Досить сказати про значне матеріальне поліпшення. А особливо мене здивувало інше. Прийшовши в ректорат, я був вражений організацією роботи. Все працює точно і якісно. Продумано дуже добре. Це варте похвали».

Володимир Смоланка зауважив, що всі ми працюємо в одному університеті і на його благо. Тут тільки свої – чужинців нема. Тому треба й рухатися разом, спільно створювати атмосферу демократичності, прозорості, зрозумілості роботи одне одного.

На цьому зустрічі в.о. ректора не завершуються – упродовж найближчого часу Володимир Іванович планує особисто ознайомитися із кожним факультетом.

 

Світлана Лапига, Ірина Левіна
Фото Роберта Паппа та Галини Риган
Медіацентр УжНУ