Співпрацю в рамках здійснення освітнього та наукового процесів між УжНУ та Академією культури і мистецтв продовжено
Між Державним вищим навчальним закладом «Ужгородський національний університет» та Комунальним закладом вищої освіти «Академія культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради укладено договір, предметом якого є співпраця в сфері науково-дослідної, навчально-методичної, організаційної, культурної, виховної та іншої діяльності в рамках здійснення освітнього та наукового процесів. У 2020 році подібний договір про співпрацю вже був підписаний, але час не стоїть на місці і диктує зміни, які повинні розпочинатися з провідних закладів вищої освіти області.
Багато цікавих можливостей для розвитку закладів відкривається у рамках зазначеної співпраці. Володимир Іванович Смоланка та Наталія Ігорівна Шетеля обговорили спільну діяльність, яка здійснюватиметься за такими основними напрямами: створення умов для реалізації академічної мобільності учасників освітнього процесу, співпраця та обмін у сфері освіти, а саме науково-дослідна та навчально-методична сфери, взаємодія в соціально-культурній сфері. Також у договорі визначені конкретні шляхи співробітництва:
- координація науково-практичних досліджень;
- співпраця в сфері комунікаційної діяльності, спільна участь у міжнародних проєктах;
- організація та забезпечення проходження на безоплатній основі практик здобувачів освіти;
- забезпечення обміну взаємною інформацією про наукову діяльність та результати наукових досліджень;
- проведення спільних науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів, спільних заходів, спрямованих на підвищення підготовки та стажування педагогічних і науково-педагогічних працівників;
- розробка та впровадження нових освітніх технологій, освітніх курсів, програм, тощо.
Новою важливою складовою зазначеного договору є спільне надання послуг з підвищення кваліфікації шкільних бібліотекарів, хореографів, спеціалістів у галузі музичного мистецтва. Це зроблено з метою надання педагогам можливості вільного вибору платформи підвищення професійного зростання, що передбачено статтею 59 Закону України "Про освіту". Важливим аспектом є те, що педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію у закладах освіти, які мають ліцензію на цей вид діяльності або провадять освітню діяльність за акредитованими освітніми програмами. Результати підвищення кваліфікації у таких закладах освіти не потребують окремого визнання і підтвердження педагогічними радами. Ще однією важливою складовою такого навчання педагогів є потужний склад науково-педагогічних працівників обох закладів, надання ними якісних професійних освітніх послуг. Саме це повинно бути визначальним при виборі педагогом закладу освіти для свого професійного зростання.