Новини

25.06.2019
133

QRWaiter для допомоги офіціантам — успішний стартап від ужгородських студентів

QRWaiter для допомоги офіціантам — успішний стартап від ужгородських студентів

Програма оптимізації сфери обслуговування QRWaiter у рази зменшує очікування бажаної страви чи напою. Цю систему розробили четверо закарпатців – троє студентів та абітурієнт УжНУ. Ідея виникла понад рік тому, ще півроку працювали над втіленням у життя. Розробники взяли участь у конкурсі старпатів в Ужгородському національному університеті, де отримали срібну нагороду за свою ідею.

Микола КОШУН

один із розробників QRWaiter

Це стартап. Система працює за допомогою QR-кодів. Тобто, ви приходите у заклад, просто скануєте QR-код, у вас відкривається електронне меню у браузері, замовляєте страви, відповідно: на телефон офіціанта приходить те, що ви бажаєте замовити, він бачить який стіл і коли саме зроблене замовлення (і що саме замовили). Ви можете також розрахуватися через систему, а точніше – попросити чек і попросити готівковий чи картковий розрахунок. Відповідно, вам принесуть або чек, або чек з терміналом – це суттєво економить час. 

Сервіс покликаний вирішити проблему тривалого очікування замовлення у закладі і в рази пришвидшити обслуговування, — кажуть розробники QRWaiter. Закарпатці вирішили це питання завдяки QR-кодам, які розміщені на столиках закладу. Відвідувач просто сканує код і в браузері ґаджета відкривається електронне меню. У такий спосіб гість онлайн обирає страви, величину порції, напої чи інші складові й відправляє замовлення офіціанту. Він може його підтвердити або відхилити, якщо чогось із замовленого наразі у меню не виявиться. Коли замовлення підтверджене, його статус змінюється: воно в роботі. Потім можна щось дозамовити або попросити чек – так само онлайн.

Микола КОШУН

один із розробників QRWaiter

Ми знаємо, що є чимало програм, які оптимізують облік на складі (тобто пост-системи), а ми хотіли якось оцифрувати сам процес обслуговування, і от виникла така ідея. Простіше кажучи, ми хотіли прибрати цю проблемну болючу точку  у клієнтів, коли доводиться довго чекати на офіціанта. Наша програма не замінює повністю офіціанта, а лише допомагає їм у роботі. Ми відмовилися від ідеї мобільного додатку, оскільки це займає багато часу – просто скануєте код і у вас миттєвий доступ до меню. Отже, нічого не треба завантажувати на смартфон, до того ж, це не займає місця на вашому телефоні, не потрібно ніякі паролі вводити чи реєструватися. Ми взагалі проти того, аби збирати персональні дані. Тобто, у вас є онлайн-доступ до меню, система розуміє, де ви сидите, за яким столиком, так відкривається чек.

Уся робота – від прописання кодів, роботи із серверами до створення сайту, дизайну та оформлення – зроблена студентами самостійно. У релізі система діє понад місяць. Розробники кажуть: працюють на якість. Наразі уже підключили та успішно задіяли в роботу QRWaiter у трьох закладах Ужгорода. Максимальне навантаження, яке дозволить якісно підтримувати роботу сервісу, — це 10 закладів. До цього і прагнуть.

Едуард ГРАБЧАК

один із розробників QRWaiter

Наразі уся система займає уже понад 10 тисяч рядків коду, говорячи простіше: у нас є сервер, окремо виділений під систему, і в день він може займати до 20% навантаженості. Тобто, приріст тільки починається. Власники закладів заходять на сайт і там мають можливість зареєструвати свій заклад. Все, що треба ввести – це ввести свої контактні дані, як з ними зв’язатися. І уже з нашої сторони ми підтвердимо зареєстрований заклад, за певний час прийдемо і усе підключимо, зможемо налаштувати систему. Саме меню заповнюється або адміністратором, або з його подання, — за бажанням самого закладу.

Одна із популярних кав’ярень Ужгорода – із самого початку допомагає у впровадженні QRWaiter. Саме тут влаштували безкоштовний бета-тест, тепер же системою користуються на платній основі – за підпискою. Заклад самостійно реєструється на платформі, решту організаційних робіт із підключення виконують розробники. У закладі кажуть: хлопці реагують на все оперативно, а сама система значно полегшила роботу офіціантів. Відвідувачі добре зустріли новацію: і якщо спочатку користувалися нею із цікавості, тепер, оцінивши переваги, — аби пришвидшити виконання замовлення.

Андрій ФЕДОРІШКО

власник ужгородського закладу

Наш колектив завжди «за» якісь хайтек-новинки. Ми одразу сказали «так» хлопцям та погодилися впроваджувати систему. Можливо, кілька тижнів пройшло на внесення нас у базу, початок роботи, тестування. Однозначно, це полегшило роботу офіціантів, адже замовлення приходить зразу на ґаджет за барстійку. Це економить час на вихід, прийом замовлення, людина зразу знає, що виносити. Також це і клієнту легше: він бачить чітко, на якій стадії його замовлення, коли воно готове. Ця стаття витрат, напевно, є однією із найменших. Скажу так, що навіть на серветки та гігієнічні засоби у вбиральню іде більше коштів на місяць.

Окрім того, система QRWaiter розпізнає, яка мова встановлена на смартфоні, та може підлаштуватися. У програмі є англомовний інтерфейс, що може стати корисним для туристів та іноземців.

 

Uzh Inform

Категорії: