Новини

02.09.2020
4747

Поєднання дистанційного та очного навчання: як відбуватиметься навчальний процес в УжНУ у новому навчальному році

Поєднання дистанційного та очного навчання: як відбуватиметься навчальний процес в УжНУ у новому навчальному році

Новий навчальний рік розпочався в особливих, карантинних умовах. Яким чином організувати освітній процес, щоб він водночас був ефективним для студента і викладача, та забезпечував максимально можливу безпеку для здоров’я – це мабуть головний виклик, який стоїть перед закладами вищої освіти в Україні.  Яким чином відбуватиметься навчання в УжНУ, як будуть взаємодіяти викладачі та студенти – ми спробуємо відповісти у цьому матеріалі.

Наразі в Ужгородському національному університеті, виходячи з наявних карантинних обмежень, навчання студентів буде проводитися як очно, так і дистанційно – з використанням сайту електронного навчання УжНУ та інших онлайн інструментів.

 «Наказом ректора «Про організацію освітнього процесу в І-му семестрі 2020/2021 навчального року» передбачено, що лекції в університеті з 1 вересня  будуть проводитися в дистанційній формі, інші види занять – практичні, семінарські, лабораторні будуть проводитися або очно, або дистанційно, рішення буде приймати керівництво кожного навчального структурного підрозділу» – розповідає  начальник навчальної частини УжНУ Анатолій Штимак.

При цьому важливо мінімізувати кількість студентів, які будуть одночасно перебувати в навчальних корпусах. Для цього навчання в університеті буде проводитися в 2 зміни, а також, відбудеться поділ на тижні дистанційного навчання, коли всі заняття проводитимуться в онлайн-режимі та тижні очного навчання, коли всі види занять будуть проводитися в навчальних аудиторіях. 

 «Очні заняття в університеті відбуватимуться на тих факультетах, де викладачі та деканати вважають за необхідне проводити практичні, лабораторні, семінарські заняття в аудиторіях. Для зручності студентів та викладачів всі розклади занять розміщені на сайті за посиланням Інфоцентрі на сайті УжНУ» – наголошує Анатолій Штимак.

Щодо дистанційної складової навчального процесу, то в ній передусім використовуватиметься сайт електронного навчання УжНУ та інструменти Google. Наразі, для проведення лекційних занять в онлайні-режимі, рекомендованим сервісом є Google Meet. УжНУ має корпоративну підписку на пакет спеціалізованого програмного забезпечення й інструментів для спільної онлайн роботи від компанії Google – G Suite for Education. Завдяки цим інструментам викладачі та студенти зможуть ефективно комунікувати, проводити навчальні заняття. Зауважимо, що в Google Meet немає часових обмежень щодо тривалості заняття. Крім цього, університет зможе відслідковувати, чи фактично проводилися заняття зі студентами, хто саме з студентів долучався до них.

У всіх викладачів вже є створені облікові записи в домені uzhnu.edu.ua та для всіх студентів УжНУ будуть створені облікові записи в домені student.uzhnu.edu.ua. Це дозволить ефективно працювати та використовувати можливості інструментів Google, а також чіткіше організувати статистику відвідуваності, проведення занять та ідентифікації студентів в онлайн.

Старий сайт електронного навчання буде використовуватись до 20 вересня (до завершення ліквідації академзаборгованості за минулий навчальний рік). На ньому збережено доступи для всіх користувачів (студентів та викладачів), що дає можливість провести перескладання заліків та екзаменів в онлайн режимі.

 «Триває робота з налаштування нового сайту електронного навчання та реєстрації всіх викладачів та студентів. Доступ до нього буде надаватися тільки за обліковими записами, які створені в УжНУ. Загалом нам потрібно створити понад 16 тисяч акаунтів для студентів та викладачів»– розповідає в.о. начальника Центру інформаційних технологій Олексій Куруца.

У Центрі інформаційних технологій УжНУ наполегливо рекомендують зберігати електронні навчальні матеріали не тільки на сайті електронного навчання, але й на Google Диску. Так, великі за розміром файли краще не завантажувати у систему Moodle, а вказувати у Moodle тільки посилання на їх розміщення на Google Диску. Таким чином сервер не буде перевантажений і, відповідно, швидше реагуватиме на запити користувачів.

Також в Центрі інформаційних технологій розпочали навчання для підвищення рівня знань та навичок викладачів та співробітників у сфері інформаційних технологій, зокрема щодо роботи із сервісами Google. Так, вже проведено перші заняття – для відповідальних осіб за дистанційне навчання на факультетах. Надалі планується продовжити проведення таких курсів для викладачів УжНУ. Крім того, викладачі мають змогу знайти відповіді на багато питань щодо організації дистанційного навчання, ознайомившись з методичними матеріалами, які розробили і постійно оновлюють співробітники Центру інформаційних технологій:

Електронне навчання:

https://www.uzhnu.edu.ua/uk/cat/university-it/elearn

Навчальні відеоматеріали: сервіси Google (можуть переглядати користувачі з університетськими обліковими записами, які мають це посилання):

https://bit.ly/3lyu30I 

Інфо-центр ЦІТ  (інструкції, накази, розпорядження та інше):

https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/140

Відповідальні за впровадження електронного навчання на факультетах ДВНЗ "УжНУ":

www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/4492



Інформаційно-видавничий центр

Категорії: