Новини

26.01.2022
32767

Все, що ви хотіли знати про портфоліо, атестацію та БПР у 2022 році у питаннях і відповідях

Все, що ви хотіли знати про портфоліо, атестацію та БПР у 2022 році у питаннях і відповідях

Як ми вже публікували раніше з 1 січня 2022 року вноситься цілий ряд змін у систему безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників. У зв’язку з цим надаємо відповіді на найчастіші питання, що стосуються здачі портфоліо, атестації та проходження спеціалізації у 2022 році.

 

БЛОК 1: подання портфоліо за 2021 рік:

 

ПИТАННЯ: Куди здавати портфоліо? Чи треба його відправляти на електронну пошту, як у минулому році?

ВІДПОВІДЬ -> Особисте освітнє портфоліо (ООП) за 2021 формується лікарем самостійно та подається у відділ кадрів не пізніше 1 березня. Надалі відділ кадрів аналізує подану інформацію і керівник направляє відповідний звіт та план атестації і проходження стажування до Департаменту охорони здоров’я у порядку визначеному відповідним наказом.

 

ПИТАННЯ: Чи змінився бланк особистого освітнього портфоліо?

ВІДПОВІДЬ -> Так, у 2022 році здається оновлений бланк ООП. Завантажити його можна за посиланням.

 

ПИТАННЯ: Як правильно порахувати бали?

ВІДПОВІДЬ -> Облік балів здійснюється з кожного виду діяльності за критеріями нарахування балів безперервного професійного розвитку, які визначені у додатку 4 до цього Порядку, за наявності документів, що підтверджують участь лікаря в освітньому заході (форму документа визначає організатор такого заходу).

 

ПИТАННЯ: Чи для кожної спеціальності, які у мене є, потрібно набирати бали окремо?

ВІДПОВІДЬ -> Так. Особисте освітнє портфоліо за результатами проходження безперервного професійного розвитку створюється для кожної спеціальності, за якою лікар проходить атестацію.

 

ПИТАННЯ: Що робити, якщо у мене немає достатньої кількості балів?

ВІДПОВІДЬ -> Відділ кадрів перевіряє подані дані. І у випадку, якщо у Вас відсутня мінімальна необхідна кількість балів БПР за 2021 рік, Вам необхідно пройти курси тематичного удосконалення.

 

ПИТАННЯ: Чи дає бали «Ковідна довідка»?

ВІДПОВІДЬ -> Ні. 50 балів БПР лікарям, які були безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на коронавірусну хворобу (COVID-19) в Україні зараховувалося лише у 2020 році.

 

ПИТАННЯ: Чи дає бали БПР участь у здійсненні вакцинації?

ВІДПОВІДЬ -> Так, лікарям, які надають первинну медичну допомогу, у разі якщо станом на 31 грудня 2021 року більше 80 % осіб, з числа осіб, які підлягають вакцинації, та з якими лікар має укладену декларацію, отримали повний курс вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Бали безперервного професійного розвитку зараховуються на підставі довідки, наданої керівником закладу охорони здоров’я, де працює лікар.

 

ПИТАННЯ: Чи можна всі бали набрати онлайн?

ВІДПОВІДЬ -> Так, обмеження частки балів професійного розвитку за дистанційною формою навчання, передбачені у пункті 2.4 додатка 4 до Порядку проведення атестації лікарів, затвердженого цим наказом, не розповсюджуються на обов’язковий щорічний мінімум балів на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Тобто бали БПР, отримані у 2021 році зараховуються за освітні заходи незалежно від форми навчання.

 

 

ПИТАННЯ: Чи треба подавати портфоліо при роботі за сумісництвом?

ВІДПОВІДЬ -> Так. Але у звіт до Департаменту охорони здоров’я Вас буде включено тільки за основним місцем роботи.

 

ПИТАННЯ: Що зазначати у «Кількість наданих медичних послуг за звітний період»?

ВІДПОВІДЬ -> Чіткі інструкції відсутні. Рекомендуємо вказати кількість оглянутих хворих, проведених щеплень, операцій, обходів, тощо. Цю графу не треба заповняти для спеціальностей, визначених у додатку 5 до Порядку проведення атестації лікарів та спеціальності "Організація і управління охороною здоров'я".

 

ПИТАННЯ: Що зазначати у «Відомості щодо персональних досягнень»?

ВІДПОВІДЬ -> Чіткі інструкції відсутні. Рекомендуємо вказати те, що Ви вважаєте за необхідне, наприклад: отримання відзнаки або нагороди, виступи у ЗМІ на професійну тему, впровадження у практику сучасних методик, тощо.

 

 ПИТАННЯ: Скільки разів можна проходити курси тематичного удосконалення (ТУ)?

ВІДПОВІДЬ -> Відсутні обмеження, щодо кількості цікавих для Вас курсів ТУ. Разом з тим, у зведеному ООП, яке подається на атестацію, враховуються бали БПР не більше як за 2 ТУ за 5 років. Наприклад: Ви атестувалися у 2020, отже, чергова атестація для Вас буде у 2025 році. У 2025 році Вам необхідно буде подати зведене портфоліо за 2020, 2021, 2022, 2023, 2024 роки. Як варіант – 2020 – "ковідна" довідка, 2021 – різні онлайн конференції, 2022 – ТУ, 2023 – ТУ, 2024 – різні заходи БПР (семінари, майстер-класи, конференції зареєстровані у єдиній системі нарахування БПР, окрім ТУ), 2025 – атестація.

 

ПИТАННЯ: Чи є спеціальності, для яких не обов’язкові бали БПР?

ВІДПОВІДЬ -> Так, для атестації за лікарськими спеціальностями визначеними в додатку 5 Порядку атестації лікарів достатньою є кількість балів безперервного професійного розвитку за підвищення кваліфікації на циклах тематичного удосконалення в закладах (на факультетах) післядипломної освіти, в тому числі за змішаною (денною та дистанційною) формою освіти, двічі на п’ять років.

 

ПИТАННЯ: Чи дає бали проходження стажування?

ВІДПОВІДЬ -> Ні. За проходження курсів стажування бали БПР не нараховуються.

 

ПИТАННЯ: Як записатися на стажування?

ВІДПОВІДЬ -> Обрати курси стажування та зареєструватися на них можна за посиланням.

 

ПИТАННЯ: Чи треба підтверджувати мінімум 50 балів у рік закінчення спеціалізації?

ВІДПОВІДЬ -> Ні. У рік присвоєння звання лікар-спеціаліст не вимагається набрання мінімальної кількості балів БПР за даною спеціальністю.

 

ПИТАННЯ: Що робити тим, хто не працював більше 3 років за конкретною лікарською спеціальністю?

ВІДПОВІДЬ -> Лікарі, які не працювали більше трьох років за конкретною лікарською спеціальністю і бажають відновити медичну практику, проходять у закладах післядипломної освіти або інститутах (факультетах) післядипломної освіти закладів вищої освіти курси спеціалізації.

 

БЛОК 2: Проходження атестації у 2022 році:

 

ПИТАННЯ: Чим відрізняється підготовка пакету документів для «атестації» від «подачі освітнього портфоліо»?

 ВІДПОВІДЬ -> Подача особистого освітнього портфоліо – здійснюється лікарем щорічно до 01 березня до відділу кадрів та містить відомості про відвідані освітні заходи у попередньому календарному році та підтверджуючі документи.

 

При проходженні атестації до зведеного ООП включаються результати проходження безперервного професійного розвитку та копії документів, що підтверджують обліковані бали БПР за міжатестаційний період. Таким чином, для атестації у 2022 році слід сформувати ООП, яке включатиме відомості про БПР за 2020 та 2021 роки.

 

Атестація відбувається один раз на п’ять років або інші терміни визначені Порядком атестації лікарів.

  

ПИТАННЯ: Які документи потрібно надати для атестації?

ВІДПОВІДЬ -> Лікарі, які бажають пройти атестацію, подають до атестаційної комісії не пізніш як за місяць до початку її роботи або не пізніш як за місяць до закінчення терміну дії посвідчення такі документи:

1) письмову заяву (завантажити зразок)

2) атестаційний листок за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку (завантажити бланк);

3) копії диплома, трудової книжки (за наявності) або витяг з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, сертифіката лікаря-спеціаліста та/або посвідчення про наявність кваліфікаційної категорії (за наявності) завірені інспектором з відділу кадрів або уповноваженою особою;

4) особисте освітнє портфоліо з результатами проходження безперервного професійного розвитку (завантажити бланк), та копіями документів, що підтверджують обліковані бали безперервного професійного розвитку завірені інспектором з відділу кадрів або уповноваженою особою.

 

 ПИТАННЯ: Яка процедура проходження атестації?

ВІДПОВІДЬ -> Слід подати необхідні документи до атестаційної комісії у порядку описаному вище. Атестаційна комісія виносить своє рішення на підставі поданих документів.

За результатами атестації на присвоєння кваліфікаційної категорії атестаційна комісія приймає одне з таких рішень:

1) присвоїти кваліфікаційну категорію з конкретної лікарської спеціальності;

2) відмовити у присвоєнні кваліфікаційної категорії з конкретної лікарської спеціальності

Підставою для відмови у присвоєнні кваліфікаційної категорії є недостатня кількість балів безперервного професійного розвитку.

Протокол з рішенням комісії про присвоєння кваліфікаційної категорії затверджується наказом керівника органу охорони здоров’я, при якому створена комісія, в двотижневий строк з дня атестації.

Лікарям, яким присвоєно кваліфікаційну категорію, органом охорони здоров’я, при якому створена атестаційна комісія, видається посвідчення за формою, наведеною у додатку 3 до цього Порядку у місячний строк з дня атестації.

Лікарям, яким відмовлено у присвоєнні кваліфікаційної категорії, видається витяг з протоколу засідання комісії, завірений органом охорони здоров’я, у двотижневий строк з дня атестації.

Рішення атестаційної комісії, згідно з яким лікарю відмовлено у присвоєнні кваліфікаційної категорії, може бути оскаржене у судовому порядку.

  

ПИТАННЯ: Як формувати портфоліо?

ВІДПОВІДЬ -> Особисте освітнє портфоліо (ООП) за 2021 формується лікарем самостійно (завантажити бланк). В нього вносяться результати проходження безперервного професійного розвитку, відомості щодо персональних досягнень, кількість наданих медичних послуг за звітний період (окрім спеціальностей визначених у додатку 5 до Порядку проведення атестації лікарів та спеціальності "Організація і управління охороною здоров'я")

 

ПИТАННЯ: Чи треба бути присутнім особисто на атестації?

ВІДПОВІДЬ -> На засіданні атестаційної комісії лікар пред’являє оригінали документів, що підтверджують обліковані бали безперервного професійного розвитку, особисто. При цьому співбесіда не проводиться.

 

ПИТАННЯ: Які строки подачі документів?

ВІДПОВІДЬ -> Лікарі, які бажають пройти атестацію, подають до атестаційної комісії не пізніш як за місяць до початку її роботи або не пізніш як за місяць до закінчення терміну дії посвідчення необхідні документи. Графік роботи атестаційних комісій публікується на веб-сторінці Департаменту охорони здоров’я.

 

 ПИТАННЯ: Я пройти атестацію на підтвердження звання лікар-спеціаліст?

ВІДПОВІДЬ -> У випадку, якщо Ви бажаєте атестуватися з присвоєнням кваліфікації лікар-спеціаліст, слід пройти курси стажування з відповідної спеціальності. Зареєструватися можна за посиланням.

 

БЛОК 3: особливості навчання на ОСВІТНІХ ЗАХОДАХ БПР у 2022 році:

 

ПИТАННЯ: Яким чином набрати бали БПР у 2022 році?

ВІДПОВІДЬ -> Бали БПР у 2022 році можна отримати лише за курси ТУ, або за освітні заходи, які є опубліковані у Переліку заходів БПР 2022 року.

 

ПИТАННЯ: Як дізнатися, чи освітній захід (конференція, майстер-клас, семінар) дає бали БПР?

ВІДПОВІДЬ -> Освітні заходи за які нараховуються БПР повинні бути включені до Переліку заходів БПР 2022 року. При цьому у реєстрі слід перевірити, чи обране Вами навчання підходить для Вашої спеціальності.

 

ПИТАННЯ: Як дізнатися, що організатор має право проводити заходи БПР та нараховувати за них бали?

ВІДПОВІДЬ -> Організатор повинен бути включеним до Переліку провайдерів БПР опублікованого за посиланням.

 

ПИТАННЯ: Для яких спеціальностей достатньо проходження тільки ТУ?

ВІДПОВІДЬ -> Починаючи з 2022 року для атестації за лікарськими спеціальностями визначеними в додатку 5 Порядку атестації лікарів достатньою є кількість балів безперервного професійного розвитку за підвищення кваліфікації на циклах тематичного удосконалення в закладах (на факультетах) післядипломної освіти, в тому числі за змішаною (денною та дистанційною) формою освіти, двічі на п’ять років.

 

ПИТАННЯ: Чи враховуватися робота у ковідному відділенні?

ВІДПОВІДЬ -> Ні. 50 балів БПР лікарям, які були безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на коронавірусну хворобу (COVID-19) в Україні зараховувалося лише у 2020 році.

 

ПИТАННЯ: Як дізнатися, що цей курс буде враховано для моєї спеціальності?

ВІДПОВІДЬ -> Інформація про це зазначена у Переліку заходів БПР за посиланням та на нашому сайті у описі курсів.

 

ПИТАННЯ: Яка різниця між дистанційною та очною формою навчання?

ВІДПОВІДЬ -> Відповідно до постанови КМУ №725 Заходи безперервного професійного розвитку неформальної освіти можуть передбачати особисту участь працівника сфери охорони здоров’я в освітній події у місці її проведення, дистанційне навчання з використанням електронних технологій в режимі реального часу або з доступом до навчальних матеріалів у час, зручний для працівників сфери охорони здоров’я, а також поєднання особистої та дистанційної участі.

Отже, особиста участь (очна форма) може відбуватися дистанційно у режимі реального часу та передбачає, що присутність учасників може бути підтверджена і вони мають можливість подавати свої запитання та відповіді. При цьому запис заходу, що публікується після його завершення, не вважається таким, що здійснюється в режимі реального часу.

 

БЛОК 4: ПоРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ НА НАВЧАННЯ НА ФПОДП УжНУ

 

ПИТАННЯ: Чи можна ще щось пройти на ФПО, окрім тематичного удосконалення?

ВІДПОВІДЬ -> Факультетом післядипломної освіти проводиться широкий спектр освітніх заходів з безперервного професійного розвитку, який постійно оновлюється. Дізнатися про актуальні курси можна за посиланням.

 

ПИТАННЯ: Яка вартість курсів на ФПО?

ВІДПОВІДЬ -> Вартість курсів визначена наказом ректора на навчальний рік (оприлюднено за посиланням) та зазначена на нашому сайті у описі курсів. Загалом, у 2021/2022 навчальному році вартість одного дня навчання складає 204 грн, 1 тижня - 1020 грн, місяця – 4080 грн.

 

ПИТАННЯ: Як зареєструватися на курси на ФПО?

ВІДПОВІДЬ -> Щоб зареєструватися на навчання на ФПО УжНУ достатньо обрати курс, ввести контактні дані та натиснути кнопку «Зареєструватися». Детальніша інструкція за посиланням.

 

ПИТАННЯ: Що відбувається після натискання кнопки: зареєструватися?

ВІДПОВІДЬ -> Ви отримаєте СМС-підтвердження на вказаний Вами номер телефону, а інформація про Вашу реєстрацію передається до електронної системи управління освітнім процесом у деканаті ФПО.

 

ПИТАННЯ: Що робити, якщо не отримано підтвердження про реєстрацію у системі або на електронну пошту?

ВІДПОВІДЬ -> Якщо протягом 2 робочих днів Ви не отримаєте підтвердження, спробуйте зареєструватися ще раз, уважно перевіривши при цьому контактний номер телефону та адресу електронної пошти. Або, також Ви можете написати листа на електронну пошту (f-podp@uzhnu.edu.ua) або повідомлення в Viber/WhatsApp на номер: +380980600704

 

ПИТАННЯ: Чи потрібно приносити документи?

ВІДПОВІДЬ -> Ні. Особисто приносити документи не потрібно. Електронна база даних ФПО вже містить велику кількість відомостей про лікарів, які у нас навчалися. У випадку їх відсутності, на електронну пошту вказану при реєстрацію буде відправлено запит про подання документів у електронній формі.

 

ПИТАННЯ: Яким чином можна оплатити за навчання?

ВІДПОВІДЬ -> Після підтвердження Ваших даних, Ви отримаєте СМС-повідомлення та лист на електронну пошту із сумою та реквізитами для оплати. Оплатити можна через мобільний додаток Вашого банку, терміналах самообслуговування або у відділеннях банків України.

Банківські реквізити для оплати за навчання також розміщені на офіційному сайті університету за посиланням.

 

ПИТАННЯ: Яку інформацію можуть попросити у банку або при оплаті онлайн?

ВІДПОВІДЬ -> При будь якому способі оплати, касир або інтерфейс платіжного засобу може запросити додаткову інформацію. У такому випадку, слід вказати наступне:

Факультет: ФПОДП;

Курс: 1

Семестр: 1 або 2

Форма навчання: очна

 

При цьому, у призначенні платежу обов’язково повинно бути правильно вказано Прізвище та ініціали особи, яка навчається.

 

ПИТАННЯ: Чи потрібно приносити квитанції про оплату?

ВІДПОВІДЬ -> Ні. Підтвердження оплати слід відправити у відповідь на лист електронної пошти з реквізитами оплати або у повідомленні в Viber/WhatsApp на номер: +380980600704

 

ПИТАННЯ: Яка процедура оплати, якщо за мене оплачує заклад?

ВІДПОВІДЬ -> У випадку, якщо навчання за Вас оплачує юридична особа, повідомте деканат про це на електронну пошту (f-podp@uzhnu.edu.ua) або у повідомлення в Viber/WhatsApp на номер: +380980600704 і ми відправимо Вам типову угоду в електронному форматі. Головному бухгалтеру або відповідальній особі слід заповнити реквізити платника та повернути нам угоду у такому ж електронному вигляді (не скан-копію). Після цього ми її роздрукуємо, передаємо у бухгалтерію, де буде виписано рахунок, акт виконаних робіт, документи підписано головним бухгалтером та ректором університету і ми відправимо скан-копії на електронну пошту,  а оригінали у зручний для Вас спосіб (кур’єр, Укрпошта, Нова пошта).

 

ПИТАННЯ: Як забрати виготовлені документи?

ВІДПОВІДЬ -> У випадку успішного завершення навчання (достатнього відвідування та виконання вимог до вихідного контролю знань), і своєчасної повної оплати, після виготовлення документів Ви отримаєте відповідне СМС-підтвердження.

Електронні документи ми відправимо Вам на адресу електронної пошти, а друковані Ви можете забрати у деканаті особисто, або ми передамо Вам у зручний для Вас спосіб (кур’єр, Укрпошта, Нова пошта).

 

 

Цей перелік постійно оновлюється.

Якщо Ви не знайшли питання, яке Вас цікавить - напишіть нам на електронну адресу факультету - f-podp@uzhnu.edu.ua, вказавши в темі листа "Питання портфоліо".

 
 Підготували: Михайло Гечко, Артур Курах

 

 

 

Категорії: