Новини

26.05.2020
232

Дистанційна практика – це цікаво і креативно!

Дистанційна практика – це цікаво і креативно!

Дистанційна практика – це цікаво і креативно!

Реалії життя в умовах оголошеного карантину вимагають від вищої освіти імплементації нових підходів як в організації традиційного навчання (лекції та семінари on-line, проведення модульного та підсумкового контролю через Viber, Zoom, Google-meet), так і практичної підготовки здобувачів. Спеціальність «Спеціальна освіта» (спеціалізація «Олігофренопедагогіка, логопедія. Здоров’я людини») на факультеті здоров’я та фізичного виховання відрізняється від усіх інших спеціальностей тим, що має дуже вагому складову практичного навчання. Саме на цій спеціальності реалізовуються аж 8 видів навчальних та педагогічних (виробничих) практик упродовж навчання на бакалавраті. Тому карантин вніс суттєві зміни у підходи до проведення практичної підготовки майбутніх фахівців-дефектологів.

Найбільш складно було організувати практику для студентів першого курсу, оскільки у них не було досвіду безпосереднього спілкування з дітьми з особливими освітніми потребами у дитячих садочках, школах або реабілітаційних центрах. Їх перша практика – навчальна пропедевтична волонтерська – і мала бути спрямована на отримання такого досвіду, спостереження за роботою досвідчених педагогів-дефектологів, спроби налагодження співпраці з дітьми, що потребують корекції розвитку, проведення перших навчальних (дидактичних) ігор з ними. Необхідність виконання навчального плану підготовки здобувачів спонукало викладачів кафедри фізичної реабілітації шукати альтернативні підходи до проведення практики – практики у дистанційному режимі. Була розроблена нова програма проходження навчальної практики в дистанційному режимі на базі кафедри, передбачені завдання здобувачам:

- вивчити на сайті Медико-соціального реабілітаційного центру «Дорога життя» основні завдання та цілі створення цієї установи, які корекційно-реабілітаційні послуги там надаються дітям і молоді з порушеннями психофізичного розвитку;

- проаналізувати відеоматеріали, підібрані керівником практики з мережі Інтернет, про виховання дітей з особливими освітніми потребами, звернувши особливу увагу на форми, методи і прийоми проведення ігрової діяльності з ними;

- придумати та підготувати план-сценарій проведення дидактичної гри з дитиною, що потребує корекційної допомоги, виготовити навчально-дидактичне забезпечення для проведення цієї гри;

- зняти відеофрагмент про моделювання проведення цієї гри, залучивши до її проведення членів своєї родини (братиків та сестричок, батьків).

 Звітні матеріали (щоденники практики, звіти, плани-сценарії ігор, відеоматеріали тощо) формувалися тільки в електронному вигляді і передавалися керівнику практики через електронну пошту.

Усі студенти успішно справилися із завданнями практики, їх відеофрагменти вийшли дуже емоційними та цікавими. Жодна придумана гра за сценарієм не повторилася, у ролі партнерів у грі були діти віком від 2 до 15-16 років і навіть одна мама, було виготовлено різноманітне навчально-дидактичне забезпечення (малюнки, аплікації, карточки лото, іграшки тощо). Студенти продемонстрували оволодіння практичними вміннями проведення ігрової діяльності: створення позитивного емоційного настрою, налагодження мовленнєвого контакту з дитиною, постійна підтримка і сприяння дитині у виконанні завдань, які ставить перед нею педагог. Всі студенти-першокурсники справилися із завданнями успішно, тому отримали за результатами захисту своєї першої навчальної, такої незвичної дистанційної, практики оцінки «відмінно».

Відгуки студентів-першокурсників про дистанційну практику:

Гаджега Вікторія: «Навчальна практика показала функції корекційного педагога й дала змогу випробувати себе в них. Я здобула для себе цінний досвід, поглибила та закріпила знання, отримані раніше».

Іжовська Віслана: «Для мене важливим досвідом стало вміння точно і доступно доносити інформацію дітям, що під час мого заняття, на мою думку,  вийшло не дуже вдало (є над чим працювати)».

Токар Аня: «Ми побачили як потрібно проводити ігри із дітьми з особливими освітніми потребами. Навчилися самі розробляти конспект гри та виготовляти дидактичне забезпечення, необхідне для проведення гри».

Шоган Марина: «Практика  допомогла мені зрозуміти наскільки важливими членами суспільства є діти з ООП.  Я зрозуміла наскільки важливою для них є інклюзія, як важливо соціалізувати і підтримувати цих дітей. Наскільки вони потребують нашого спілкування, нашої уваги та турботи. Саме ця практика насправді про наш людський світ, про сім’ї, в яких є діти з особливими потребами, про те непросте випробування справжньою любов’ю, через яке проходять вони, а водночас і всі ми з вами. Адже це від нас  самих залежить, якою   буде їхня життєва дорога».

Церкуник Ніна: «Ця практика була для мене дуже корисна, тому що вона сприяла закріпленню інтересу до професії корекційного педагога. Я вкотре переконалася що правильно обрала собі професію».

Категорії: