Новини

01.04.2020
859

Декан факультету здоров'я та фізичного виховання Іван Миронюк про лекції і семінари в умовах карантину

Декан факультету здоров'я та фізичного виховання Іван Миронюк про лекції і семінари в умовах карантину

Наявність екстремальної ситуації вимагає віднайдення нестандартних рішень як в організації особистого життя (що майже дорівнює виживанню), так і в професійній сфері. Запровадження незвично тривалого антивірусного карантину не паралізувало діяльність УжНУ, а лишень сприяло пошуку і застосуванню нових методів передачі знань, зокрема у сфері дистанційного навчання. Сьогодні поділитися досвідом зголосився декан  факультету здоров'я та фізичного виховання, доктор медичних наук Іван Миронюк.

 Якщо характеризувати стан дистанційного навчання на факультеті здоров'я та фізичного виховання, то найперше потрібно врахувати його особливості, зокрема мультидисциплінарність.  Мова, перш за все, про наявність різних спеціальностей в різних галузях знань, які мають принципово відмінну філософію підготовки. Окремі спеціальності у нас є переважно теоретико-аналітичної підготовки (громадське здоров'я), які не передбачають труднощів у дистанційній підготовці. Наприклад, магістри громадського здоров'я - це аналітики і дослідники, програмні менеджери в сфері збереження здоров'я населення - тому для них робота з використанням інформаційних технологій є природньою і повсякденною.

Інше питання - підготовка за спеціальностями, пов'язаними з освітою. Особливо у сфері фізичної культури і спорту - великий пласт практичних занять, де здобуття навичок в дистанційному режимі затруднене. До прикладу - методика викладання і проведення занять з ігрових, командних видів спорту. Складним є організація навчання в дистанційному режимі і професіоналів у сфері охорони здоров'я - фізичних терапевтів та ерготерапевтів, адже у них базовим є практичні навички роботи в безпосередньому контакті з пацієнтом.

Враховуючи ці фактори, ми запровадили на факультеті дві базові моделі дистанційного навчання студентів і кафедри широко використовують обидві, або їхню комбінацію. Так, окремі кафедри запровадили комплексну модель з використанням інформаційних платформ. На кафедрі наук про здоров'я найбільш популярною є модель максимального залучення дистанційних платформ – «Платформа електронного навчання ДВНЗ «УжНУ» (MOODLE) – лекції, теоретичні запитання, програма Socrative – тестовий контроль, viber – інструкції до занять, додаткові методичні матеріали та література з теми, mail.google.com/ – прийом есе». Інші запровадили моделі з максимальним використанням інфоцентру факультету та комунікації через спеціально створені поштові скриньки та месенджери в групах, зокрема, кафедра фізичного виховання (на базі інфоцентру створено спеціальні папки по курсам і предметам, інформаційні матеріали, тести та контролі і т.д.). Кафедра основ медицини використовує змішану модель з використанням і інфо-центру і платформи електронного навчання.

Цей напрям роботи у нас зараз швидко розвивається і щоденно з'являються нові активності - відеоролики, починаємо впроваджувати платформи ZOOM та інше. Час кризи це і час народження і розвитку нових та інноваційних методів. Нові виклики формують нові можливосчті і це добре видно на прикладі нашого факультету.

 

Інформаційно-видавничий центр

 

Категорії: