Новини

16.09.2017
911

Освітній захід «Тиждень KMBS на Закарпатті»: хто, про що і для кого

Освітній захід «Тиждень KMBS на Закарпатті»: хто, про що і для кого

Наступного тижня на Закарпатті відбудеться захід, якого область ще не знала. Вперше в Ужгороді пройде тиждень найкращої бізнес-школи України – Києво-Могилянської бізнес-школи (KMBS). Організатор заходу – Агенція регіонального розвитку Закарпатської області, співзасновником якої є й Ужгородський національний університет. Нашим бізнесменам і управлінцям обіцяють 6 днів інтелектуальної напруги під час яких відбудуться 2 програми управлінського розвитку, 1 управлінська дискусія і зустріч-знайомство з KMBS. 

Партнерство з KMBS – шанс об’єднати регіональну еліту

Як розповів офіційному сайту УжНУ директор Агенції регіонального розвитку Закарпатської області Віталій Попович, організація стала сьомим регіональним партнером Києво-Могилянської бізнес-школи. Через співпрацю з цими партнерами KMBS системно реалізує свою програму "Develop Ukraine" – задля підготовки професійних управлінців та формування спільноти лідерів, які забезпечать якісний розвиток країни.

- Свого часу я навчався в Києво-Могилянській бізнес-школі за «довгою» програмою Executive MBA, - каже Віталій Попович. – Маючи контакти з представниками школи і досвід роботи з бізнесом на Закарпатті, я розумів, що для нашої Агенції партнерство з KMBS – добра можливість допомогти бізнесу, скоординувати його, створити майданчик не лише для навчання майбутньої еліти регіону, а й для обміну інформацією та ідеями.

Варто уточнити, що Агенція регіонального розвитку Закарпатської області створена зовсім нещодавно – тільки в січні нинішнього року. Організувати подібні інститути регіонального розвитку в області пробували і раніше, проте не було консолідованої позиції щодо необхідності шукати можливості для регіонального розвитку, а держава не створювала підстав для стимулювання такої необхідності. Нині ж на законодавчому рівні прописана вимога та розроблено механізми для її створення.

Ужгородський національний університет, увійшовши до числа 8 співзасновників Агенції, готовий всіляко сприяти її розвитку і долучатися до проектів, які вона ініціює. Проректор УжНУ з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Мирослава Лендьел, яка буде однією з учасниць програм для управлінців наступного тижня, переконана, що подібні заходи необхідні для саморозвитку.

- Зараз у світі дуже популярна концепція навчання протягом життя, - каже Мирослава Олександрівна. – Її суть проста: людина не повинна отримати диплом і на цьому зупинитися, а має постійно вчитися, підвищувати свою кваліфікацію різними способами – шляхом і формальної, і неформальної освіти. Це дуже важлива річ, адже світ зараз надзвичайно динамічний, і той, хто зупиняється в розвитку, одразу ж відстає. Ми в УжНУ заохочуємо співробітників до саморозвитку, створюємо для них такі можливості. Також зазначу, що в контексті прийняття закону «Про освіту», який унормовує поняття післядипломної освіти, Ужгородський національний університет теж планує активізувати зусилля щодо розвитку післядипломної освіти. Не лише у звичному форматі, але й шляхом проведення тренінгів, курсів, у тому числі і для підприємців області. Тож «Тиждень KMBS на Закарпатті» є цікавим для нас і у плані вивчення досвіду організації подібних навчальних програм. 

Три кити розвитку: влада, освіта і бізнес

Під час створення Агенції регіонального розвитку Закарпатської області було запозичено модель аналогічних організацій, які продемонстрували свою ефективність у сусідніх країнах.

- Свого часу Агенції регіонального розвитку зіграли не останню роль у кардинальних змінах, що відбулися у східноєвропейських країнах, у євроінтеграції цих держав, - пояснює Віталій Попович. – Головна ідея полягає в тому, що треба об’єднати трьох китів – освіту, бізнес і владу. Як показує досвід, це одна з найкращих моделей для розвитку. Наразі ж у нас немає цієї співпраці: бізнес «вариться» у своєму середовищі, університети – у своєму, а влада взагалі живе десь у іншому світі. До прикладу, у вашому університеті є багато розробок, відкриттів, запатентованих винаходів. Але вчені тому й роблять прориви, бо зосереджені на дуже вузьких речах. Щоб бути одночасно і розробником ідей, і бізнесменом, треба бути генієм, а таких людей дуже мало. Значить, ми маємо звести ваші розробки з зацікавленим бізнесом і тоді успіх – гарантований.

За словами пана Віталія, для забезпечення ефективної роботи Агенції передбачалося відповідне фінансування з трьох джерел: з бюджету, підтримка бізнесу і кошти, залучені через грантові проекти. Утім, наразі працює четвертий варіант.

- Ми вирішили самі на себе заробляти, в тому числі шляхом організації і проведення таких навчальних програм, які реалізує KMBS. При успішному старті, а схоже, що він вже складається, ми зможемо самі підібрати кваліфікований персонал, зняти офіс і платити людям зарплату, не бігаючи з простягнутою рукою за владою чи бізнесом. І це дозволить нам потужно працювати з грантовими проектами, – каже Віталій Попович.   

Цікаво, що охочими пройти програми з управлінського розвитку (стратегічний маркетинг і системне мислення) виявилися бізнесмени не лише з Ужгорода, Тячева чи Сваляви, але й із сусідніх регіонів і навіть із Києва. До прикладу, одними з перших зареєструвалися на «Тиждень KMBS на Закарпатті» аграрії та айтішники з Львівської області.

- У цієї бізнес-школи місією є розвиток і зміна України, а не просто навчання персоналу. Вона вирізняється з-поміж інших шкіл, зокрема, тим, що включає в свої програми дуже багато філософії і мистецтва. І загалом їхні навчальні програми переслідують мету сформувати середовище з людей, які трошки відірвуться від свого бізнесу, подивляться на все відсторонено, і зрозуміють, що участь у житті міста, у змінах навколо себе може принести більше користі. І ще важливо наголосити, що ці навчальні програми – не про конкретні інструменти, які дозволять підприємцю покращити справи, а про стратегічні речі. Це можливість подегустувати трошки інакший спосіб мислення, ніж звично йти за алгоритмами. Ті, хто зрозуміє, про що мова, завжди, що б не сталося на ринку, зможуть стати над ситуацією, подумати і підібрати інструменти, які будуть ефективними у конкретній ситуації. Я б сказав, що ця школа – це універсальна вудочка для бізнесу.

За словами Мирослави Лендьел, у співпраці з KMBS зацікавлений і УжНУ.

- Планується провести певні переговори з представниками Києво-Могилянської бізнес-школи, щоб започаткувати форми співпраці, зокрема, щодо підготовки наших випускників, які після навчання в університеті починатимуть свої індивідуальні стартапи. Специфіка нашої області в тому, що великих підприємств у регіоні мало, тож як наслідок, багато випускників Ужгородського національного університету після завершення навчання розпочинають власні стартапи – хтось підприємницькі, хтось творчі. Ми надіємося, що домовимося і визначимо форми співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою, щоб дати таким молодим людям поради, фахову підготовку щодо розвитку їхньої справи, - інформує проректор УжНУ.

На завершення уточнимо, що освітні заходи у рамках «Тижня KMBS на Закарпатті» проходитимуть з 19 по 24 вересня в ILKO Gallery.

 

Ярослав Світлик

Категорії: