Новини

08.11.2017
3869

Іван Миронюк: «Фізична терапія, ерготерапія і спеціальна освіта – це не лише глибока теоретична підготовка, але і чітко відпрацьовані практичні навички»

Іван Миронюк: «Фізична терапія, ерготерапія і спеціальна освіта – це не лише глибока теоретична підготовка, але і чітко відпрацьовані практичні навички»

Ужгородський національний університет активно розвиває нові спеціальності та напрямки підготовки спеціалістів. Але відкриття спеціальності само по собі - це далеко не все. Важливим є питання про те, як викладатимуться дисципліни, чи отримають студенти по закінченню університету необхідний багаж знань, відтак - чи будуть вони конкурентними на ринку праці. З деканом факультету здоров’я та фізичного виховання Іваном Миронюком ми розмовляємо про навчання фізичної терапії, ерготерапії та спеціальної освіти у співпраці зі швейцарськими колегами - провідними європейськими спеціалістами у цих сферах.

 

- Іване Святославовичу, в чому полягає перспектива співпраці у сферах ерготерапії, фізичної терапії та спеціальної освіти з іноземними фахівцями?

 

-Насправді перспектива для навчання наших викладачів й студентів у співпраці з нашими закордонними колегами є величезною. На Закарпатті ми вже провели дві зустрічі зі швейцарськими фахівцями як у галузі фізичної реабілітації, так і спеціалістами у сфері спеціальної освіти. Перша зустріч відбулася в Тячеві. Вона була організована за підтримки наших партнерів «Комітету медичної допомоги Закарпаття», які співпрацюють зі швейцарською Асоціацією «Парасолька».

Наразі вони займаються багатьма проектами, зокрема й Молодіжним відділенням Вільшанського дитячого будинку-інтернату, яке тривалий час підтримується Асоціацією «Парасолька». У цьому молодіжному відділенні є такі діти з психічними вадами, при правильній роботі з якими є можливим адаптувати їх у суспільстві. Стає реальністю те, щоб ці діти могли забезпечити не лише власний самостійний побут, але і ефективно комунікувати з оточенням, вести господарство та, навіть, реалізувати себе у соціумі. Подібні моделі дуже добре працюють у Швейцарії.

На початку зустрічі, під час екскурсії по Молодіжному відділенню Вільшанського будинку інтернату, в мене було таке відчуття, що ми у Швейцарії. Там реалізовано всі моделі ресоціалізації осіб з особливими потребами, які зараз використовуються у розвинутих країнах світу. Є городи, теплиці, стайня, де працюють підопічні. Забезпечено умови для активного відпочинку та навчання. Все зроблено на настільки високому рівні, що я чесно кажучи, був шокований. До речі, двоє наших викладачів вже проходили там цикл навчання під керівництвом наших швейцарських партнерів.

До чого ми дійшли в результаті переговорів? Першочергово бачимо співпрацю по системі обміну викладачами і студентами. На цю осінь нами було заплановано приїзд кількох викладачів зі Швейцарії до нас. Ми починаємо з малого – на сьогодні вже відбулося дві відкриті лекції наших партнерів на факультеті і заплановано ще декілька. Наступним етапом стане впровадження циклового навчання викладачів факультету окремим технологіям викладання спеціальних дисциплін, які практикуються у Швейцарії. Так, за планом, викладачі приїжджають до нас на тиждень. За цей період ми для них організовуємо циклові заняття у форматі тематичного удосконалення. В них передбачено освітні блоки: лекція, потім семінарське заняття і найголовніше – практичне заняття на нашій базі. Тобто лекція йде по певній темі, після того йде семінар, а потім викладачі зі Швейцарії відпрацьовують разом зі студентами практичні навички. Справа в тому, що фізична терапія, ерготерапія і спеціальна освіта – це в першу чергу дуже класно відпрацьовані практичні навички. Теорія – це лише  30-40% успіху.

Ми це обговорювали з Генні Граф, вона є членом правління Асоціації «Парасолька».  Швейцарці готові зі своєї сторони підтримати фінансово тих спеціалістів, які будуть до нас  приїздити працювати. Для мене це головне, бо ми не можемо собі дозволити оплатити роботу викладача зі Швейцарії, адже їх послуги є вельми високовартісними.

 

-У чому особливість методик швейцарців?

-Наші викладачі під час виїзних навчань побачили такі речі, коли діти, які ніколи не стояли на ногах – ставали на ноги. Вираз обличчя дитини, яка це змогла зробити, стати вперше на ноги – це щось неймовірне! І це за технологією фахівець попрацював з дитиною тільки кілька днів. Слід розуміти, що це найновіші технологічні досягнення в сфері ерготерапії та фізичної терапії. І їх, якщо ми хочемо бути конкурентними, просто слід вміти застосовувати.

Брігітте Бертгольд, викладачка Базельського університету, пообіцяла провести перемовини про можливість обміну та спільної роботи між нашим факультетом та Базельським університетом. В майбутньому, я вважаю, було б доцільним розглянути програму подвійних дипломів, коли ми дійдемо до певного рівня співпраці.

Щодо співпраці з Молодіжним відділенням Вільшанського дитячого будинку-інтернату у Тячеві, то є ідея, що ми провадитимемо там не тільки базу практик, але й базу практичних занять для студентів під керівництвом наших викладачів. Що мається на увазі: крім щорічної клінічної практики на різних клінічних базах (перелік таких баз ми теж наразі активно розширюємо) буде впроваджено циклове навчання (як теоретичний, так і відповідний практичний курс) безпосередньо на клінічних базах (а не в аудиторіях факультету). Це схоже на організацію підготовки студентів-медиків старших курсів. Ми плануємо внести відповідні зміни до навчальної програми, розкладів. За допомогою цього студенти вживу, не на макетах, а за реально розробленими програмами, працюючи з реальними людьми, відпрацюють навички своєї роботи.

  

Нещодавно на факультеті здоров’я та фізичного виховання Ужгородського національного університету з робочим візитом перебувала делегація швейцарської благодійної організації – Асоціації «Парасолька», очолювана президентом асоціації  Андреасом Шмідом. У зустрічі прийняли участь працівники факультету та директор БО «Комітет медичної допомоги в Закарпатті» Наталія Кабацій, яка уже тривалий час активно співпрацює з факультетом за різними напрямками сумісної діяльності. Було обговорено питання співпраці за напрямком підготовки фахівців на базі факультету за спеціальностями «Олігофренопедагогіка. Логопедія» та «Фізична терапія. Ерготерапія». Намічено план співробітництва на найближчі місяці.

Після робочої зустрічі гості ознайомилися з роботою факультету в ході спеціальної екскурсії.

 

Розмову вів

Олексій Шафраньош

Інформаційно-видавничий  центр

 

 

 

Категорії: